Клиентите на Starbucks вече няма да могат да гледат порно в заведенията на веригата. От догодина компанията ще инсталира специално разработена технология в своите обекти, която автоматично ще блокира достъпа до сайтовете за възрастни, съобщава Business Insider.

И досега гледането на порно в кафенетата на веригата, които предлагат безплатен Wi-Fi достъп до мрежата, беше забранено, но те не разполагаха с опция за автоматично блокиране на съдържание.

"За да гарантираме, че престоят при нас е безопасен и уютен за всички, разработихме решение, което ще блокира автоматично достъпа до забранено съдържание в нашите заведения. От 2019 г. ще започне инсталирането на системата в обектите ни в Съединените щати", съобщават от Starbucks.

От компанията не споделят детайли за технологията на новия "филтър", но твърдят, че са провели щателни тестове, за да са сигурни, че той няма погрешка да блокира сайтове, които не съдържат порнография.

Решението на Starbucks е резултат от натиска, на който компанията беше подложена от неправителствената организация Enough Is Enough (в превод на български - "Стига толкова").

По рано тази година Enough Is Enough организира петиция с настояване Starbucks да въведе инструменти за филтриране на порнографското съдържание в своите обекти. Тя бе подписана от над 26 000 души.

Изпълнителният директор на организацията Дона Райс Хюз атакува кафе веригата заради това, че не е спазила обещанието, дадено през 2016 г., да блокира нецензурните сайтове в заведенията си.

"Неспазвайки този ангажимент, Starbucks отваря вратата за сексуалните насилници, които безнаказано могат да нарушават закона. Те използват безплатния интернет достъп в заведенията, за да гледат и разпространяват детска порнография.

Непълнолетните тийнейджъри пък използват Wi-Fi достъпа без филтър, за да "прескачат" родителския контрол и забраните, които съществуват на собствените им телефони, таблети и лаптопи", категорична е Хюз.

Тя е доволна, че Starbucks най-сетне ще предприеме нещо по-въпроса, но в същото време припомня, че веригата изостава в това отношение от много свои конкуренти, включително McDonald's, Subway и Chick-fil-A, които въведоха подобни филтри още през 2016 г.

По думите й компанията е наясно, че хората прекарват часове в нейните заведения, използвайки интернет достъпа.

"Нека да направят така, че той да е сигурен и безопасен за всички", казва изпълнителният директор на Enough Is Enough.