Италианската марка спортни автомобили Lamborghini отчита най-печелившата година в историята си през 2020 г., въпреки че заводът й в Италия беше затворен за два месеца по време на пандемията.

"Бяхме изненадани," коментира резултатите главният изпълнителен директор Щефан Винкелман.

Продажбите на Lambirghini бележат лек спад, в сравнение с предходната година, но компанията е продавала по-скъпи поръчкови суперавтомобили, което е увеличило печалбата й.

Lamborghini отчита голямо търсене от страна на Китай, която е на път да измести Германия като втория най-голям пазар за марката.

Новият SUV модел на Lamborghini носи името Urus и се радва на големи успехи, допринасяйки с 59% от продажбите на компанията в световен мащаб.

Китайските купувачи на автомобили харесват ултралуксозните SUV модели от марки, като Rolls-Royce, Bentley и Lamborghini, пише BBC.

"Urus ни дава спокойствие по отношение на възвръщаемостта на инвестициите и на печалбата, а печалбата пък ни дава увереност да инвестираме в бъдеще," добави Винкелман.

Автопроизводителят, който е собственост на Volkswagen, е продал 7 430 коли в световен мащаб през 2020 г. Това е вторият най-голям брой след доставените 8 250 автомобила през 2019 г.

Кои са най-скъпите автомобили в света?Съставянето на точен списък на най-скъпите автомобили, които можете да си купите, не е лесна работа

Lamborghini отчита сериозни постъпления от своите изключително печеливши модели от "ограничени специални серии".

"Вече сме покрили с поръчки от клиенти първите девет месеца от 2021 г., така че гледаме на годината доста позитивно," заяви Винкелман.

"Това е малко като пазара на акции – нагласите на купувачите са приповдигнати. Те нямат търпение да излязат навън и да се наслаждават на живота", казва той пред CNBC.

Китай се очаква да стане втория най-голям пазар на Lamborghini тази година, измествайки Германия за първи път. САЩ остава най-големият пазар на Lamborghini с доставени 2 224 автомобила през 2020 г.

Най-голямото предизвикателство за Lamborghini е затягането на регулациите, свързаните с вредните емисии по цял свят и пренасочването към електромобилите.

От Lamborghini засега не са обявявали планове за производството на електрически суперавтомобил, макар че подобно изявление може да се очаква през април.

В отговор на спекулациите, че Volkswagen може да продаде Lamborghini, Винкелман заяви, че "Volkswagen Group е идеалният партньор за Lamborghini".