Lenovo Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) днес обяви, че приходите на групата през третото тримесечие са достигнали рекордните $14.1 милиарда, като компанията бележи десето поредно тримесечие на растеж на годишна база.

Печалбата преди данъчно облагане нараства с 11% спрямо същото тримесечие на миналата година и достига до $390 милиона, а нетната печалба се увеличава с 11% на годишна база и е на стойност $258 милиона.

Основната печалба на акция през третото тримесечие е на стойност 2.16 $ цента, или 16.90 HK цента.

„Въпреки геополитическата несигурност и недостигът на доставки, който засегна цялата индустрия през изминалото тримесечие, ние отчетохме рекордни финансови резултати на фона на географския ни баланс, отлично оперативно представяне и цялостно изпълнение на стратегията. Както приходите, така и печалбата преди данъчно облагане за групата като цяло достигнаха рекордни стойности в историята”, коментира президентът и главен изпълнителен директор на Lenovo Ян Юанцин.

„Тези ключови компетенции не само ни позволяват да се възползваме от възможностите на технологичната трансформация и да поддържаме устойчив растеж, но и ни подкрепиха в усилията да се справяме с предизвикателствата, пред които сме изправени днес”.

През изминалото тримесечие компанията беше изправена пред множество бизнес предизвикателства, които засегнаха цялата индустрия. Сред тях бяха продължаващата геополитическа несигурност, недостигът на доставките на компоненти и глобалната обстановка около коронавируса.

Що се отнася до коронавируса, приоритетът на Lenovo продължава да е грижата за здравето и благосъстоянието на служителите, непрекъснатият характер на производството и възстановяването на капацитета, както и подпомагане на усилията на хората, които работят по овладяването на епидемията.

Също като всички играчи в индустрията, Lenovo неизбежно е изправена пред краткосрочни ограничения и забавяния, докато веригата на доставките се възстановява от удължените прекъсвания на производството около китайската Нова година.

Lenovo ще се възползва от географския си баланс, отличен оперативен капацитет, възможностите за управление на сложни вериги на доставките и солидно изпълнение на стратегията си, за да се справи с всички предизвикателства.

Intelligent Devices Group (IDG) на Lenovo продължава да води силното представяне на компанията. PC and Smart Devices Group (PCSD) - едно от двете бизнес поделения на IDG, отчита рекордни в историята си приходи на стойност $11.1 милиарда, като печалбата преди данъчно облагане е в размер на $684 милиона, а маржът на печалбата преди данъчно облагане е 6.2%.

Тези рекордни резултати са доказателство за високите възможности на Lenovo, особено що се отнася до преодоляването на сериозния и динамичен недостиг на CPU, който засяга цялата индустрия. В областта на персоналните компютри Lenovo затвърждава безспорната си лидерска позиция с рекорден обем на доставките, който изпреварва нарастващия пазар с близо 2 процентни пункта.

Lenovo завършва календарната година на позиция #1 с дял от 24.3%, което е увеличение с 1.6 процентни пункта на годишна база. Обемите в премиум категориите с висок растеж, като Gaming, Thin & Light, Visuals, Workstations и Chromebooks продължават да бележат висок двуцифрен растеж и сериозно изпреварват пазара с двуцифрени стойности на годишна база.

В бъдеще, въпреки вероятността макроикономическите предизвикателства да продължат, доказаните оперативни способности на компанията ще ѝ позволят да поддържа лидерските си позиции на пазара по отношение на растежа и финансовото представяне.

Lenovo ще продължи да се възползва от силата на иновациите, за да поддържа растежа, както показаха обявените неотдавна ThinkBook Plus с e-ink екран на капака, лаптопът ThinkPad X1 Fold със сгъваем екран и първият 5G PC в света Yoga 5G.

Второто бизнес поделение на IDG – Mobile Business Group (MBG), отчита пето поредно тримесечие на печалба. В Латинска Америка, където позициите на компанията са особено силни, обемите изпреварват пазара с 19 пункта, а маржът на печалбата преди данъчно облагане достига 5.8%.

В бъдеще мобилният бизнес ще продължи да отчита все по-силни печалби и да расте на нови пазари. Пуснатият неотдавна Motorola razr е сигнал за завръщането на компанията в премиум сегмента, който ще бъде във фокуса на дейностите на групата в бъдеще.

Data Center Group (DCG) отчита ръст на доставките на сървъри с 18% на годишна база. Въпреки че приходите остават без промяна на годишна база поради резкия спад на средните системни цени, който доведе до намаление на средните системни цени, печалбата продължава да се подобрява.

Non-hyperscale Infrastructure бележи най-високите приходи от четири години насам с ръст от близо 16%, а приходите само от китайския пазар се увеличават с цели 46% на годишна база.

Software Defined Infrastructure (SDI) и Storage регистрират годишно увеличение на приходите от над 40%. В бъдеще се очаква растеж във всички сфери на дейност, особено от сървъри, устройства за съхранение, SDI, High Performance Computing, софтуер и услуги, като фокусът на групата е върху разширяване на гамата от клиенти и индиректните канали.

Бизнес стратегията на Lenovo за интелигентна трансформация продължава да се затвърждава като катализатор на дългосрочен растеж за групата. Приходите от софтуер и услуги* за първи път надхвърлят $1 милиард на тримесечие, като отчитат увеличение с 41% на годишна база. В момента те представляват 7% от общите приходи на групата.

В Smart IoT приходите се увеличават почти четири пъти на годишна база, достигайки $90 милиона на фона на растежа в AR/VR, потребителските устройства за умен дом и умен офис. Приходите от Smart Infrastructure се увеличават с над 50% на годишна база, благодарение на Software Defined Infrastructure и Network Function Virtualization.

Приходите от Smart Vertical нарастват двойно в резултат на трицифрения растеж на приходите на Data Intelligence Business Group и PCSD решенията в здравния и образователен сектор.

* фактурирани приходи