Според скорошно проучване на KPMG, 87% от работодателите заявяват, че ще приемат „хибридните“ условия за работа за постоянно.

Тъй като следващата работна и учебна реалност продължава да се оформя, технологиите ще играят ключова роля в създаването на ефективност и възможности, които променят работата и живота ни.

В тази нова реалност бързото и иновативно развитие на технологиите е от ключово значение. Сред най-развиващите се компании в това отношение е Lenovo. Брандът отчете рекордно тримесечие едва преди броени дни с най-високи стойности на печалбата и приходите в историята си.

Високият ръст на нетните приходи нараства с 65% до 512 млн. щ. д., благодарение на стратегията за трансформация и устойчив растеж на Lenovo. Това е напълно в крак с плановете на групата да постигне двойно увеличение на показателя в рамките на три години.

Новите тенденции, които хибридният начин на работа налага, променят драстично бизнес сферата. Дигитализацията на процесите вече изисква от всеки технологичен бранд развитие отвъд техниката.

Lenovo успешно се адаптира в тази нова реалност, като засилва фокуса си върху предоставяне на иновативни, целенасочени и пълноценни решения за бизнеса и крайните потребители. Затова брандът създава стратегията OPS (Възможност, производителност, устойчивост).

Пълноценно използване на възможностите

Групата се възползва от пазарните възможности с висок растеж и висок марж, водени от ускорената глобална дигитализация. Това е и един от двигателите за по-широката трансформация на компанията. В новата реалност всеки бизнес е дигитален и всеки продукт е услуга, а от Lenovo целят да направят закупуването на цялостно инфраструктурно решение толкова лесно, колкото и закупуването на нов компютър.

Нуждите на потребителите растат и се променят неимоверно бързо, като те стават все по-взискателни към технологиите. От Lenovo очакват пазарът на ИТ услуги да се разрасне до повече от един трилион щ. д. до 2025 г., затова и въвеждат политика за фокусиране върху тези нови бизнес възможности, с цел да увеличат силната си рентабилност и растеж в един толкова бързо разрастващ се пазар.

Производителността като надмощие

Феноменално тримесечие, което постигна Lenovo, е подчинено на оперативните постижения на групата, които гарантират, че тя може да се справя с всички макро или микро предизвикателства по-добре от повечето компании на пазара. Развитата и гъвкава верига за доставки - както на международно, така и на локално ниво, съчетана с иновациите и глобалния, и локален отпечатък в развитието на технологиите, са основните предпоставки за постигането на драстичния финансов растеж на Lenovo.

Устойчивостта като рецепта за успех и лидерство

През последните години Lenovo все повече се фокусира върху устойчивия растеж и увеличаването на рентабилността на групата. За целта брандът си залага високи, но реализуеми цели, като удвояване на инвестициите в научноизследователска и развойна дейност в следващите три години (или около 60% през второто тримесечие), както и удвояване на нетния марж в рамките на същия период.

А съсредоточаването върху новите ИТ възможности и технологичната архитектура Client-Edge-Cloud-Network-Intelligence предоставя още повече възможности за развитие на пазара.

Усъвършенстването продължава и при техниката

Търсенето на персонални компютри и други интелигентни устройства остава силно. Пазарните данни сочат 18% ръст на годишна база през последното тримесечие при търговските персонални компютри (с изключение на Chromebooks), както и очакван ръст на търсенето, поради излизането на Windows 11.

А конкретно сегментът на премиум персоналните компютри, с приходи от серията Yoga и работните станции, постига повече от двоен ръст на годишна база. Тази година на Tech World 2021 Lenovo представи и флагмана си Yoga Slim 7 Pro.

Новият 16-инчов ултратънък лаптоп е сред първите, предлагащи мощната операционна система Windows 11. Той впечатлява с изключителна продуктивност, сертифицираност по TÜV Eye Comfort и предоставя ефектни цветове и невероятни детайли на картината.

Премиум таблетите набират сила

Lenovo продължава да постига успехи и при други премиум сегменти – приходите от таблети също нарастват и то с 20% през второто тримесечие на финансовата година. Това обуславя и продължаващия фокус върху премиум продуктите и разширяването на опциите между таблетите.

През последното тримесечие брандът представи един от най-иновативните си продукти - Yoga Tab 11. Таблетът е отличен премиум, но достъпен продукт, който притежава множество функции за развлечение и производителност. А сертификацията с TÜV Rheinland предоставя по-голяма защита на очите и намалява на вредната синя светлина. Така потребителите се наслаждават на оптимален комфорт за зрението.

Брандът ще продължава да инвестира в премиум сегментите за по-голяма рентабилност и по-високи средни продажни цени. Асортиментът на продуктите в помощ на дистанционните бизнес срещи също ще продължава да се увеличава.

Бизнес перспективите за Lenovo остават положителни. Продължаваща геополитическа несигурност и недостиг на доставки на компоненти са сред основните препятствия, стоящи пред технологичните брандове.

Но високите финансови резултати на Lenovo показват, че развитата и гъвкава верига за доставки на глобално и локално ниво, силните отношения с доставчици и партньори, както и уникалният хибриден производствен модел гарантират успешно, че групата може да се справи с всички макро и микро предизвикателства по-добре от повечето компании на пазара.

Така Lenovo запазва лидерството си и осигурява пълноценното задоволяване на потребителските потребности във всичките над 180 пазара, на които оперира.

Повече информация за бранда може да намерите на: www.lenovo.bg