Лидл България пусна в продажба продукти от български производители под името „Родна стряха“. Въвеждането на продуктовата линия е продължение на дългосрочната политика на компанията за интензивно сътрудничество с българските доставчици.

Продуктовата линия „Родна стряха“ е доказателство за конкретни действия в подкрепа на българското производство. Още при стъпването си на българския пазар през 2010 г. Lidl започна да си партнира с българските доставчици. Само за последните две години броят на българските производители нарасна със 74, като 21 от тези нови доставчици са за плодове и зеленчуци.

За периода 2015-2016 г. стоките от български производители в постоянния асортимент се увеличиха с 30%, а тези в акционния асортимент - с близо 40%. И тази година си поставихме за цел да предоставим на българските доставчици още по-големи възможности за развитие, посочват от компанията. „Родна стряха“ включва 50 продукта от български производители от различни региони в страната.

„Вярваме, че тази стъпка ще доведе до реални и осезаеми резултати за производителите у нас“, заявява Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията.

„Родна стряха“ обединява в едно традиционни български продукти от разнообразни хранителни групи с оптимално съотношение цена-качество: месни деликатеси (луканка, суджук, саздърма), млечни изделия (сирене, кашкавал, кисело мляко), сладкарски изделия (халва, локум, вафли), охладени тестени, варива, подправки и напитки.

За улеснение на клиентите охладените изделия от линията „Родна стряха“ (млечни и месни продукти), както и сухият асортимент, ще бъдат обособени в отделни сектори в магазините. Продуктите от линията „Родна стряха“ вече са в продажба в търговската мрежа и ще бъдат част от постоянния асортимент.

Специално разработената за селекцията визуална идентичност прави любимите български продукти още по-разпознаваеми. В унисон с новата продуктова линия, в търговската мрежа на Лидл България вече могат да бъдат намерени и стоки с акцент върху българските традиции, история и изкуство, като сборник „ 500 мисли на бележити българи“ и текстил с фолколорни елементи.

Лидл България насърчава българското производство, като дава шанс за устойчиво бизнес развитие и ръст на производствените обеми, включително и експорт, и качество на продукцията както на големи, така и на малки и средни български предприятия, посочват от компанията.

Пример за успешно партньорство е винената кампания на Лидл България от есента на 2016 г., при която към постоянния асортимент на търговската верига бяха добавени още 36 вида от 11 български винопроизводители.

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част е от немската Schwarz-Gruppe и присъства в над 25 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компнаията има 83 магазина в 43 града и над 2 000 служители, а марката Lidl е затвърдила водещата си позиция на пазара на хранителни стоки.