Днес Lufthansa стана първата авиокомпания извън Азия, която получава петзвездна сертификация от британския специалист в авиационното консултиране Skytrax. Това класира Lufthansa в отбраната група от десетте авиокомпании, които вече са получили бленуваната от всички оценка.

Журито на Skytrax от години вече присъжда пет звезди на „Първата класа“ на Lufthansa – но сега цялата авиокомпания е отличена с тази сертификация.

„Наградата е добре заслужено признание за големите ни усилия да превърнем Lufthansa отново в една от водещите първокласни авиокомпании в света“, сподели Карстен Спор, председател на изпълнителния съвет на Deutsche Lufthansa AG.

„Наваксахме, тъй като направихме огромни инвестиции в нашия авиопарк, обновихме салоните във всички самолети, въведохме дигитални услуги, открихме нови салони на летищата и подобрихме обслужването на борда и на земята. Комбинацията от първокласни предложения с качеството и професионализма на нашите служители заслужи на Lufthansa статута на петзвездна авиокомпания“, добави Спор.

„Всеки в Lufthansa трябва да се гордее от тази сертификация, особено нашите колеги в пътническите и пилотските кабини, както и тези на земята, които изпълняват обещанието ни за първокласно обслужване всеки ден в своята работа с пътниците. Убеден съм, че получаването на петата звезда се дължи най-вече на това, че нашата авиокомпания има най-добрите служители.“

Главният изпълнителен директор на Skytrax, Едуард Плейстед, потвърждава: „Статутът на 5-звездна авиокомпания, който Lufthansa получи, е не само невероятно признание, защото е първата европейска авиокомпания, която го постига, но и ясна оценка на подобренията, които са направили през последните години – най-вече във всички сфери на предоставяните на пътниците услуги.“

Оценяващите от Skytrax пътуват в ролята на редови пасажери. За своя рейтинг те определят качеството на обслужване на съответната авиокомпания чрез подробни оценки на земята и във въздуха в до 800 категории. Те включват обслужването на борда, комфорта на седалките, кетъринга, мерките за сигурност, развлекателната услуга по време на полет, предложенията за безмитни продажби и много други услуги.

За Skytrax последователността и постоянството, с които Lufthansa извършва модернизация на своите продукти, беше ключов фактор в решението за присъждане на петата звезда. Например салоните в „Първа класа“, „Бизнес класа“, „Премиум икономична класа“ и „Икономична класа“ бяха изцяло обновени през последните няколко години.

Авиокомпанията също така разшири предлаганото обслужване тип ресторант от „Първа класа“ и към „Бизнес класа“, като с това привлече пътниците и с личното си отношение към тях. Не по-малко важно е и да отправяме поглед в бъдещето – към новата „Бизнес класа“, която ще бъде въведена през 2020 г. с Boeing 777-9, както и към новите и дори още по-добри „Премиум икономична класа“ и „Икономична класа“.

Авиокомпанията получи точки и за новото си мобилно приложение „Lufthansa“ и голямото разнообразие от дигитални услуги на земята и на борда. Стремежът е все повече да се използват дигиталните възможности за създаване на персонализирани предложения и услуги за пътниците на Lufthansa.

Освен класирането на авиокомпании, оценяващата агенция Skytrax – специализираща в областта на авиацията, публикува и ежегоден рейтинг на най-популярните авиокомпании. На Световните награди за авиокомпании за 2017 г., въз основа на резултатите от проучване сред 19.8 милиона пътници от 105 различни държави, Lufthansa спечели наградата за най-добра авиокомпания в Европа – и се нареди седма в света.

От 90-те години на 20 век Skytrax провежда проучвания сред пътниците относно качеството на авиокомпании и летища. През 1999 г. компанията връчи първите сертификации с до пет звезди. До този момент само десет авиокомпании в света са успели да получат най-високата оценка.