Френският гигант в сферата на луксозните стоки LVMH Moet Hennessy постигна финална договорка за покупката на американската бижутерийна компания Tiffany, пише CNBC.

Сделката ще бъде сключена при цена на акция от 131.50 долара, спрямо договорените през 2019 г. 135 долара за брой. Това оценява трансакцията на 15.8 млрд. долара или малко по-малко от предходните 16.2 млрд. долара.

Понижението в цената на придобиване от 425 млн. долара е единствената промяна в сделката, като всички останали параметри, договорени през миналата година, остават без промяна.

„Потенциалът на марката Tiffany е огромен и ние винаги сме били убедени в това. Смятаме, че LVMH е идеалното място, както за Tiffany, така и за нейните служители.

Очаква се сделката да получи регулаторните одобрения в началото на 2021 г., като през това време Tiffany ще плати и тримесечния си дивидент от 0.58 евро на акционерите си. Датата на неговото изплащане е фиксирана за 19 ноември 2020 г.

Бъдещето на лукса: Здраве, часовници и марихуанаПандемията от COVID-19 доведе до затварянето на стотици бутикови магазини и

Сделката се очаква да повиши един от най-малките бизнеси на LVMH, а именно подразделението на компанията за часовници и бужута.

Собственикът на LVMH Moet Hennessy Бернар Арно, който е Председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на компанията, е един от най-богатите хора в света. Днес той притежава 86.3 млрд. долара, което му отрежда петата позиция в престижната класация, сочат данни на Bloomberg,

Арно обаче е загубил 19 млрд. долара от началото на 2020 г. поради по-слабите продажби на луксозни стоки в световен мащаб. По-големи загуби от него отчита единствено Амансио Ортега, който притежава модните марки Zara, Pull&Bear, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и др.