Maлките производители празнуват традиционния Фестивал на Розовия домат
От 11 до 13 септември се проведе четвъртото издание на станалия традиционен Фестивал на Розовия домат, организиран от МЕТРО Кеш енд Кери България в партньорство с Mastercard. Тази година събитието се проведе в първия street food комплекс в София Quartal Food Park, където десетки производители се включиха със своята продукция.
Фестивалът на розовия домат е една от инициативите на МЕТРО за подкрепа на местните производители, част от програмата „Отгледано с грижа в България“. С нея преди 3 години компанията се насочи към партньорството с малките земеделски производители в 11-те града, в които има магазини. Фестивалът цели съхранението и популяризирането не само на розовия домат, а и на други автентични български продукти като смилянския фасул и реселешкия лук, чрез налагането им в модерната кулинария.
Кулминацията на събитието беше в събота, когато бе приготвена 50 кг лютеница по оригинална рецепта от шеф Юри Велев – главен готвач на МЕТРО Академия. В приготвянето й се включи и част от мениджмънта на Метро и Mastercard.
„Вече 4 години провеждаме Фестивал на Розовия домат, зад който седи не просто един продукт, а нашето уважение към всички традиционни български вкусове и локални производители. Всеки път се стараем да предложим разнообразно меню и нетрадиционен подход към познатите вкусове, за да стигнем до модерния потребител. Събитието е част от инициативата „Преотркрий България“ за подкрепа на независимите български предприемачи – още един проект, по който работим с Mastercard.“, каза Филип Анастасиу, Директор „Човешки ресурси“ в МЕТРО България
В събота бе обявено началото и на най-новата платформа на Mastercard за насърчаване и усъвършенстване на български кулинарни иноватори и локални производители Mastercard TasteBox by Andrè & DiVino. Платформата е замислена като Gastro Pub и предлага интересна и разнообразна модерна street храна по замисъл на шеф Андре Токев, съчетана с избрани български вина – внимателна селекция от DiVino. Бистрото може да бъде намерено в Quartal Food Park и освен място за вкусна храна, то ще се превърне и в сцена за изява на малкия бизнес, ориентиран към качеството. Там кулинарните таланти могат да получат възможността да подобрят уменията си с няколкодневен стаж при шеф Андре Токев и да демонстрират след това сами концепцията си в Mastercard TasteBox на гостите на Quartal.
Сега всички стартиращи готвачи и малки производители на хранителни продукти и вино могат да кандидатстват в платформата и да представят своите качествени продукти, идеи и цялостно street меню тук: https://box.taste.bg/
„Модерната кулинария не е нищо без уникалния вкус на традициите. Точно затова съм щастлив да застана зад проекта TasteBox by Andrè & DiVino. Нямам търпение да се срещна с талантливите български иноватори и да изпробвам най-качествените локални продукти и знам, че заедно ще започнем нещо безценно – преоткриването на традиционната българска кухня.“, шеф Андре Токев.
„Mastercard е глобална компания, но ние се стараем да подкрепяме и най-малките производители и търговци и да обръщаме внимание на техния принос в икономиката и запазването и развитието на уникалния български вкус. Фокус на компанията навсякъде по света е създаването на подходящи решения за подобряване конкурентоспособността на малкият бизнес.“, коментира от страна на Mastercard Ваня Манова.
Фестивалът представи и специално меню „Преоткрий България“. Продуктите за него бяха подбрани от над 200 земеделски производители, с които МЕТРО работи, като доверен партньор на българския бизнес. „Преоткрий България“ е още една инициатива, в която МЕТРО и Mastercard застанаха рамо до рамо, заедно с най-големите компании в България с цел да подкрепят локалния туризъм и частните предприемачи.