Две седмици след като придоби Twitter за 44 млрд. долара, Илон Мъск изпрати имейли до служителите, в които очертава мрачна финансова картина за компанията и нови промени, включително край на политиката за дистанционна работа, съобщи The New York Times.

Изданието, което има достъп до съдържането на имейлите, коментира, че това е първата комуникация на Мъск със служителите след масовите съкращения и напрегнатите усилия за създаване на нови продукти.

В двата имейла Мъск говори още за нов фокус върху генерирането на приходи и за борбата със спама.

„Съжалявам, че това е първото ми съобщение, но няма начин да го захаросам“, пише 51-годишният Мъск в единия имейл.

„Икономическата картина пред нас е ужасна“, заявява той. По думите му платформата Twitter е твърде силно зависима от рекламите, което я прави уязвима при намаляване на разходите за маркетинг от страна на брандовете. Затова, според него, ще трябва да се увеличат приходите от абонаменти.

В другото съобщение до служителите той пише, че „абсолютният основен приоритет е спирането на всички акаунти, идентифицирани като „ботове, тролове и спам.”

Мъск е продал акции на Tesla за $3,95 млрд. след придобиването на TwitterТова показва документ на Комисията по ценните книжа и фондовите борси Имейлите на Мъск идват в момент, в който Twitter продължава да се тресе от промени. Миналата седмица той съкрати около 50% от 7500 служители на компанията, съобщавайки, че тя губи 4 милиона долара на ден.

В сряда трима висши ръководители на Twitter, отговарящи за сигурността, поверителността и правното съответствие в компанията, също са подали оставки, според източници на NYT. Това става ден преди крайния срок за Twitter да представи доклад за правно съответствие до Федералната търговска комисия, която наблюдава практиките за поверителност в компанията като част от споразумение от 2011 г.

Twitter обикновено преглежда внимателно своите продукти за проблеми с поверителността, преди да ги пусне на потребителите, за да избегне допълнителни глоби от комисията и да остане в съответствие със споразумението. Но поради бързия темп на разработване на продукти, поискан от Мъск, инженерите могат да бъдат принудени да се „самосертифицират“, така че техните проекти да отговарят на изискванията за поверителност, пише служител във вътрешно съобщение, цитирано от The New York Times.

„Илон показа, че се интересува само от възстановяването на загубите, които понесе в резултат на това, че не успя да се измъкне от обвързващото задължение да купи Twitter“, пише служителят. Одитът на

Федералната търговска комисия може да доведе до тежки глоби и да изложи на риск служителите, предупреждава той.

„Това ще изложи инженерите на огромен личен, професионален и правен риск: очаквам, че всички вие ще бъдете притиснати от ръководството да налагате промени, които вероятно ще доведат до големи инциденти“, пише служителят.

Twitter е изправен пред натиск да печели пари. За да финансира сделката по придобиването, Мъск взе дълг от 13 милиарда долара, което означава, че Twitter ще плаща лихви от над 1 милиард долара годишно.

Компанията печели около 90% от приходите си от рекламодатели, някои от които се отдръпнаха от платформата през последните дни поради несигурността относно ангажимента на Мъск да премахне токсичното съдържание от Twitter.

Мъск междувременно се стреми да намери нов източник на приходи чрез абонаменти. Един от първите му проекти беше да обнови абонаментна услуга Twitter Blue. Той повиши цената й до 8 долара на месец и съобщи, че така абонатите ще получават отметка за потвърждение, която Twitter обикновено дава на знаменитости и политици.

В един от своите имейли до персонала Мъск казва още, че абонаментите в крайна сметка трябва да представляват около половината от приходите на компанията. „Без значителни приходи от абонаменти има голям шанс Twitter да не оцелее в предстоящата среда на икономически спад“, пише той.

Мъск също така съобщава на служителите, че трябва да се върнат в офиса. Те работеха дистанционно от началото на пандемията и през последните години им беше разрешено да избират къде искат да живеят, вместо да остават в градовете, където компанията има офиси. Сега новият собственик на Twitter настоява хората му да работят от офиса минимум 40 часа седмично.