Новите автомобилни заводи на Tesla в Тексас и Берлин губят милиарди долари, тъй като се борят да увеличат производството поради недостиг на батерии и проблеми с китайските пристанища. Това заяви главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск в интервю, цитирано от Ройтерс.

„И двете фабрики в Берлин и Остин са огромни "пещи" за пари в момента", каза Мъск пред представители на официалния клуб Tesla Owners of Silicon Valley.

Мъск обясни, че фабриката на Tesla в Тексас произвежда малък брой автомобили поради предизвикателствата при увеличаването на производството на новите батерии 4680. Освен това инструментите за производство на конвенционалните батерии 2170 са „заседнали" в китайските пристанища.

„Всичко това ще се поправи много бързо, но изисква много внимание“, казва още изпълнителният директор на Tesla.

По думите му, фабриката в Берлин е в малко по-добра позиция, защото още в началото е започнала да използва традиционните батерии 2170 за автомобилите, построени там.

Според Мъск, локдауните в Шанхай, свързани с COVID-19, са били много труден период. Те са засегнали производството на автомобили не само във фабриката на Tesla в Шанхай, но и в завода в Калифорния, който използва някои части за превозни средства, произведени в Поднебесната империя.

Tesla планира да спре по-голямата част от производството в завода си в Шанхай през първите две седмици на юли, за да работи по надграждане на обекта, което има за цел да увеличи капацитета му.

Инвеститор в Dogecoin съди Илон Мъск, Tesla и SpaceX за 258 млрд. долараСпоред Кийт Джонсън, Мъск и неговите компании невярно са твърдели, че Dogecoin е легитимна инвестиция, а всъщност тя няма никаква стойност


„Последните две години бяха абсолютен кошмар от прекъсвания на веригата за доставки, едно след друго, и все още не сме излезли от него“, каза Мъск. По думите му, огромното предизвикателство за компанията е как да поддържа фабриките да работят, "за да може да плаща на служителите и да не фалира".

Мъск каза в началото на този месец, че има „супер лошо предчувствие“ за икономиката и че компанията трябва да съкрати персонала си с около 10% и да „постави на пауза" наемането на нови хора по целия свят.

Тази година Tesla започна производство във фабриките в Берлин и Тексас, като и двете са от решаващо значение за амбициите за растеж на водещия производител на електрически автомобили.

Мъск каза още, че очаква Tesla да започне производството на своите електрически пикапи Cybertruck, което беше отложено до средата на 2023 г.