От McDonald’s очакват затварянето на заведенията в Русия да струва на веригата за бързо хранене приблизително 50 млн. долара на месец, докато те не бъдат отворени отново.

Базираната в Чикаго компания обяви във вторник, че временно ще затвори заведенията си за хранене в Русия, докато руската армия продължава нападението си над Украйна.

McDonald има около 850 ресторанта в Русия, повечето от които са собственост на компанията, а не са на франчайз.

Други щатски вериги, сред които Starbucks, Yum Brands и Papa John’s, последваха McDonald’s, като същото направи и Coca-Cola. Тъй като повечето от ресторантите на McDonald’s в Русия и Украйна са собственост на компанията, веригата има по-голяма експозиция на тези пазари, в сравнение с други вериги за бързо хранене.

McDonal’s предизвика критики за това, че пазеше мълчание относно войната, докато не обяви затварянето на заведенията си. Главният финансов директор на McDonald’s Кевин Озан заяви по време на конференция вчера, че компанията все още изчислява какъв ще е ефектът върху нейната дейност.

От там обаче в момента смятат, че това ще й струва около и 50 млн. долара на месец или приблизително 5-6 цента на акция. За сравнение, McDonald’s обяви нетна печалба за четвъртото тримесечие в размер на 1.64 млрд. долара и 2.18 долара печалба на акция.


Nestle, KFC и Heineken ограничават дейността си в РусияСъс своите около 1800 служители в страната, Heineken е третият по големина пивовар в Русия, където произвежда марките

Компанията е поела ангажимент да плаща заплатите на всичките си близо 62 000 служители в Русия по време на спирането на дейността й в страната, пише CNBC. Озан също така заяви, че McDonald’s ще плаща наем за заведенията и ще има и други разходи, свързани с веригата на доставките.

“Очакваме това да бъде временно и не взехме това решение леко, но за нас това означава да направим правилното нещо както за бизнеса в глобален мащаб, така и за нашите служители тук,” заяви той.

McDonald’s отдавна има символична роля в Русия. Веригата отвори първото си заведения в Съветския съюз прди 32 г. в Москва, месеци преди разпадането му.

Освен заведенията в Русия, McDonald’s затвори временно и 108 свои ресторанта в Украйна. Русия и Украйна допринасят с приблизително 3% към оперативната печалба на компанията.