От Mercedes-Benz се извиниха на китайските потребители за пост в Instagram, на който е показан един от луксозните автомобили на компанията, заедно с цитат на тибетския духовен лидер в изгнание Далай Лама, който е считан от Пекин за опасен сепаратист.

Приложението Instagram е блокирано в Китай от 2014 г., така че постът е видян само от хората извън Континентален Китай.

В изявление в своя профил в Weibo германският автопроизводител казва, че е изтрил спорния пост незабавно и че предлага най-искрените си извинения на китайския народ.

Този ход на Mercedes-Benz е признак, че чуждестранните марки стават все по-предпазливи по отношение на това, че репутацията им би могла да пострада от грешни ходове, свързани с чувствителни политически въпроси.

В пост с хаштаг MondayMotivation в Instagram Mercedes показва свой автомобил в бял цвят на плаж на фона на следния цитат, който се приписва на Далай Лама: "Погледнете ситуацията от всички страни и ще станете по-отворени."

Постът бързо привлече критики от наблюдателни китайци. Далай Лама бяга в изгнание през 1959 г., след като бунтът срещу китайските власти е потушен.

Носителят на Нобелова награда за мир твърди, че просто иска автономност за своята хималайска родина.

"Ще предприемем бързи стъпки да задълбочим разбирането си на китайската култура и ценности, като това важи и за международните ни служители, за да стадартизираме действията си така, че да гарантираме, че подобен проблем няма да се повтори," се казва в изявлението на притежаваната от Daimler компания.

Чуждите марки в Китай се опитват да ухажват китайскиките купувачи, чиято покупателна способност се увеличава, но потребителите и регулаторните органи все повече критикуват марките за действия, които са в разрез с това, което Пекин смята за уместно.

Миналия месец няколко компании, сред които превозвачът Delta Air Lines и испанската Zara, бяха порицани от властите за това, че са посочили Тайван и Тибет като държави на техните уебсайтове.

Регулаторните органи блокираха уебсайта на хотелската верига Marriott International в Китай, след като компанията предизвика сходно недоволство.

Китай е най-големият чуждестранен пазар за много международни марки, а правителството се насочва към нов модел на икономически растеж, в който основна роля има потреблението, а не производството и инвестициите.