Модната индустрия ще си проправя път в лабиринт от предизвикателства

622
Модната индустрия ще си проправя път в лабиринт от предизвикателства

© Unsplash

Глобалната модна индустрия ще трябва да устои на инфлацията през 2023 г. и същевременно да открие възможности в поредица от променливи – променящите се вкусове на клиенти, модели, канали, дигитални маркетингови стратегии и производствени подходи.

След 18-те месеца на стабилен растеж (от началото на 2021 г. до средата на 2022 г.), модната индустрия отново е изправена пред предизвикателства. Хиперинфлацията и депресивните настроения на клиентите доведоха до намаляващи темпове на растеж през втората половина на 2022 г. McKinsey очаква, че забавянето вероятно ще продължи и през следващата година.

Много играчи в индустрията обаче са в по-силна позиция, отколкото бяха преди година. Модната индустрия постигна 21% увеличение на приходите през 2020-2021 г., а маржовете на EBITA се удвоиха с 6 пр.п. до 12,3%.

Консултантите очакват, че луксозният сектор ще надмине останалата част от индустрията, тъй като богатите купувачи продължават да пътуват и харчат и по този начин остават по-изолирани от ефектите на хиперинфлацията.


Рецесия ли? Покупките на луксозни стоки в САЩ с ръст от 14% през 2022 г.Общият хаос на фондовия пазар засега изглежда, че не оказва кой знае колко силно влияние върху пазара на луксозни стоки


Модните прогнози на McKinsey сочат, че луксозният сектор се очаква да нарасне между 5 и 10% догодина, воден от силния импулс на китайския пазар (очакван ръст между 9 и 14%) и в Съединените щати (прогнозата сочи 5-10% ръст).

Европа е подложена на силен натиск от валутните курсове и нарастващата енергийна криза, които вероятно ще доведат до скромен ръст на продажбите в луксозния сектор (прогнозирано е да нараснат между 3 и 8 на сто).

Модният пазар, с изключение на луксозния сектор, ще се бори да постигне значителен растеж през 2023 г. Анализът на McKinsey предвижда сравнително бавен ръст на продажбите между –2 и +3 на сто, заради свиването на европейския пазар, където очертаващият се спад е между 1 и 4 на сто.

На другия полюс са Китай и Съединените щати – двата пазара ще се представят по-добре, съответно с ръст между 2-7% и между 1-6%. Тази прогноза отразява инфлацията и е съобразена с котировките на местната валута, което означава, че реалното въздействие върху сектора може да бъде по-негативно, отколкото предполагат числата.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg