Момичета от корицата на 70+: Колко далеч стига сребърната вълна в модата

© Getty Images / Мей Мъск стана лице (и тяло) на корица на Sports Illustrated през 2022 г. на 74-годишна възраст
When the BLUEPRINT article quoted my skincare and makeup advice from my book, they used my @COVERGIRL photo. Love that???????? #Russia#AWomanMakesAPlan #ItsGreatToBe72 pic.twitter.com/AAIr7BelHP
— Maye Musk (@mayemusk) June 10, 2020
Миналата година Г-жа Мъск се появи на корицата на Sports Illustrated (и във фотосесия по бански) - на 74-годишна възраст.
В статията от 1996 г. в списание New York Times Дженифър Игън описва парадокса на маркетинга на модата чрез млади момичета по следния начин:
„Тийнейджърките симулират зряла възраст, която тепърва ще изживяват, за консумация на възрастни жени, които след това се чувстват притиснати от стандарти за младост и красота, които никога няма да постигнат. Добре дошли в огледалната зала на културата на изображението.“
Година преди тази статия актрисата Изабела Роселини е изхвърлена от маркетинговата кампания на крем против стареене. Докато просто остарява. През 80-те и 90-те години на миналия век Роселини въплъщава спокойствието в рекламите за парфюми и грижа за кожата на френската козметична компания Lancôme. Но когато тя става на 42 през 1995 г., договорът ѝ внезапно приключва.
„Жените мечтаят да останат млади – ако сте на 42 години, вече не можете да изпълнявате тази мечта“, спомня си Роселини онова, което са ѝ казали ръководителите на компанията. Тя разказва това в документалния филм от 2012 г. „About Face“ и в няколко интервюта. Миналата година Роселини каза: „Мисля, че направиха грешка.“ Днес тя е на 70 г. и има място в по-гостоприемния рекламен климат, появявайки се отново в кампаниите на Lancôme.
„Да не би мечтите на жените да са се променили?“, каза Роселини по този повод. „Вече не искат да са млади – искат да са стари?“
От Lancôme я нарекоха „перфектното въплъщение на ценностите на марката за положителна и мощна красота“.
Сред тях са Кристи Търлингтън, Наоми Кембъл и Синди Крауфорд, които сега са на около 50 години.
Но нещо повече - 80-годишната Бетан Хардисън, една от първите чернокожи супермодели, започнали работа през 60-те години на миналия век, е обект на „Невидима красота“, документален филм с премиера на независимия кинофестивал в Sundance този месец. Хардисън се появи в кампания на Victoria’s Secret през октомври 2022 г.
Истината обаче е, че този подход остава рядкост в модната индустрия – масово моделите обикновено са в края на тийнейджърските си години и в началото на 20-те, показват данните.
Въпреки че няма точен инструмент за проследяване на възрастта на моделите, сайтът Fashion Model Directory изчислява, че през 2019 г. те са били средно на 23 г., а в доклад за разнообразието за 2022 г. Fashion Spot отчита, че е имало само 23 кастинга с 50+ модели, посочва WSJ.
Джорджия Мейкли-Шредер, глобален директор за цифровите и медийни технологии във Ford Models, казва, че нейната агенция е отправила покани за кастинг на по-зрели модели, за да отговори на търсенето през последните години.
По думите ѝ, много марки, които някога са търсили само предсказуемото – млади и слаби модели – все повече се отварят към много по-широк възрастов диапазон.
Ребека Валънтайн стартира Grey Model Agency в Лондон през 2015 г., за да отговори на нарастващото търсене на 50+ модели, сред които е Франсис Дънскъм. Всичко това води до създаването на поразително силни общности в социалните мрежи - от #silversisters“ до „#fitoverfifty“.
Подобно на Франсис Дънскъм, Джоселин Бодуан, сега на 64 години, съчетава ежедневната си работа с такава на модел, като първия ѝ ангажимент е участие в ревю на Рейчъл Коми. Тя рекламира още дънките Madewell, продуктите за коса Virtue и гримовете Bare Minerals.
Джоселин обаче казва, че често е единственият човек на снимачната площадка в своята възрастова група. „За другите модели аз съм изключение“, казва тя, цитирана от WSJ. „Всички искат да знаят какви са тайните ми, как го правя и откога го правя.“
В задочен отговор 90-годишната Франсис казва: „Не сме идеални. Ние сме просто пример за това, към което всеки може да се стреми.“
Българският бизнес
- Мобилната платформа за пазаруване tbi buy в партньорство с магазини ЗОРА
- Минималистичен дизайн: Системата Planar от Hörmann
- Първа копка на Kenar Residence и AMur Homes на бул. Сливница