В началото на локдауните заради Covid-19 Мат Суини, главен инвестиционен директор в медийната агенция GroupM, се обажда на Линда Яккарино, ръководител на рекламния бизнес в NBCUniversal.

Той я моли да му съдейства в преразглеждането на договорите, които неговите клиенти рекламодатели имат с NBCUniversal, тъй като са притиснати от кризата.

„Ще преминем през това заедно“, казва тогава Якарино. Не след дълго тя освобождава някои рекламодатели от задълженията им. Суини признава, че Якарино умее да поддържа „дългосрочни взаимноизгодни отношения“, разказва The Wall Street Journal и добавя, че Илон Мъск ще се опита да извлече ползата от тях.

В петък милиардерът приветства 59-годишната Линда Якарино като нов главен изпълнителен директор на Twitter, поставяйки я начело на социална медийна платформа, засегната от бягство на рекламодатели след поглъщането ѝ за 44 милиарда долара в края на миналата година.

Линда Якарино напусна NBCUniversal след новината, че оглавява TwitterСъобщението идва ден след като Илон Мъск заяви в Twitter, че до 6 седмици платформата ще има нов изпълнителен директор Ден по-рано Мъск туитна, че платформата ще има нов изпълнителен директор, давайки да се разбере, че ще е жена, но без да казва името ѝ. Изявлението му предизвика бурни спекулации в Twitter за кого може да се отнася: от поп звездата Тейлър Суифт до героинята Шив Рой от „Наследници“. The Wall Street Journal първи съобщи, че Мъск води преговори с Якарино да поеме лидерския пост. В туит в петък, потвърждаващ новината, Мъск каза, че Яккарино ще се съсредоточи „основно върху бизнес операциите“, докато той се занимава с дизайна на продуктите и технологиите. „Очаквам с нетърпение да работим с Линда, за да трансформираме тази платформа в X, приложението за всичко“, написа той.

WSJ: Линда Якарино от NBCUniversal преговаря за лидерския пост в TwitterСобственикът на Twitter Илон Мъск каза, че е избрал нов главен изпълнителен директор, но не спомена име „Кадифеният чук“ на рекламния свят Една от основните задачи на Яккарино ще бъде да примами обратно рекламодателите, които се оттеглиха от Twitter поради опасения, че Мъск ще отслаби модерирането на съдържанието или заради несигурността около посоката на компанията под новото ѝ ръководство. През 2021 г., годината преди Мъск да придобие платформата, рекламата представлява почти 90% от приходите на компанията. Приходите и коригираните печалби на Twitter са спаднали с приблизително 40% на годишна база през декември, съобщи по-рано The Wall Street Journal. Мъск каза през април, че Twitter може да отчете положителен паричен поток още през това тримесечие. От 100-те най-активни рекламодатели в Twitter, преди Мъск да купи компанията, 37 не са похарчили нито долар за реклама в платформата през първото тримесечие на тази година, според Sensor Tower, докато други 24 марки са намалили средните си месечни разходи за реклама в Twitter с 80% или повече.

Twitter предлага безплатна реклама на марките, отделящи $250 хил. бюджет Twitter предлага на рекламодателите нов стимул в опит да ги привлече обратно към платформата Якарино вече е подавала ръка Мъск: след бягството на рекламодатели миналата година, тя му помага да се ориентира в Медисън авеню и да разбере по-добре опасенията на рекламодателите, които познава отблизо, казват източници на WSJ, запознати със ситуацията. В NBCUniversal Якарино се смята за машина за продажба на реклами. Тя носи прякора „Кадифения чук“, защото нейната упорита тактика на преговори е опакована в приятелски пакет. В продължение на случая със Суини от GroupM, когато бизнесите се отварят отново след отшумяването на най-лошото от Covid-19, Якарино получава обратно своите рекламни долари, казват източниците на WSJ.

Колко далеч ще стигне Илон Мъск, за да спаси Twitter за сметка на Tesla?Източването на пари за подкрепа на Twitter е противоречива стратегия, но няма да влоши значително финансовото ѝ състояние. Бъдещият просперитет на Tesla обаче е по-малко сигурен По време на 12-годишния си мандат в NBCUniversal, Якарино и екипът ѝ от над 2000 души са генерирали повече от 100 милиарда долара продажби на реклами, според компанията. Описвана от колегите си като твърд изпълнителен директор, владеещ изкуството да се самопромотира, Линда Якарино се присъединява към NBCUniversal през 2011 г. след почти две десетилетия в Turner, чиито мрежи сега са част от Warner Bros. Discovery. Тя се опитва да накара NBCUniversal да погледне отвъд 30-секундните телевизионни реклами, които все още съставляват ядрото на бизнеса, внедрявайки интерактивни формати и създавайки партньорства с дигитални компании като BuzzFeed и Apple. Тя има роля и в стартирането на поддържаната от реклами стрийминг услуга Peacock. История от една среща Миналия месец Линда Якарино проведе интервю с Илон Мъск на сцената на важна маркетингова конференция в Маями Бийч. Няколко седмици преди това Мъск беше привлякъл вниманието с поредния си странен туит, обявявайки, че ще назначи за главен изпълнителен директор на Twitter кучето си.

Мъск обяви кучето си за главен изпълнителен директор на Twitter Флоки е идеален за тази работа, коментира бизнесменът в социалната платформа По време на въпросната влиятелна конференция, Якарино се опита да покаже, че Мъск може да стане по-приятен за рекламодателите, ако бъде подпомогнат от проницателен, но почтителен подход. На сцената тя го подтикна да успокои търговците в залата, които, са неговият „ускорен път към приходи“, но също така са скептични към него и „трябва да почувстват, че има възможност да влияят на това, което той изгражда.” Якарино припомни на Мъск, че дори той самият е казал, че вероятно не трябва да туитва след 3 сутринта. Той каза, че ще се опита да ограничи своите среднощни туитове, но също така начерта твърда линия относно препоръката ѝ за рекламодателите. „Ако кажа „Да, можете да ми повлияете“, това би било погрешно“, каза той. „Това би било намаляване на свободата на словото.“

Как Илон Мъск преобърна Twitter и собствената си репутация за 6 месеца Бъдещето на платформата никога не е било толкова несигурно, според анализатори Якарино поясни какво е искала да каже, изтъквайки, че Мъск се нуждае от „отворена обратна връзка“ с рекламодателите, за да ги подтикне да харчат повече пари. Той сякаш я чу, заявявайки, че има готовност да изслуша техните отзиви, добавяйки в типичния си стил: „Не е хубаво обаче да се опитвате да кажете какво трябва да прави Twitter. И ако това означава загуба на рекламни долари, ние ще ги загубим.“ След почти 40-минутната дискусия, Якарино насочи вниманието си към публиката, призовавайки ги да работят с Мъск. „Имате човек, който се ангажира да направи всичко възможно да не туитва след 3 часа сутринта и е отворен за вашата обратна връзка“, каза тя. От птичи поглед Линда Якарино не е крила пред сътрудници и приятели, че иска по-висока роля в кариерата си. В NBCUniversal тя е настоявала за повече отговорност няколко пъти. Въпреки че придобива контрол върху значителен бизнес с данни в компанията, тя не успява да изтръгне този върху рекламния бизнес на телекомуникационния конгломерат Comcast, на която NBCUniversal е едно от дъщерните дружества, казват източниците на WSJ. Въпреки уменията в продажбите, с които е известна, издигането на Якарино в главен изпълнителен директор на Twitter все пак повдига въпроси за това как тя ще управлява компания, в която на фокус са инженерните дейности. Инвеститорът в Twitter и Tesla Рос Гербер, главен изпълнителен директор на Gerber Kawasaki Wealth and Investment Management, коментира, че няма значение, че тя няма типичен инженерен опит. Яккарино ще има добри шансове да върне рекламодателите в Twitter, „защото тя разбира гледната точка на марките и рекламните агенции“, добавя Брад Файнбърг, който отговаря за ангажираността на потребителите за бизнеса на Molson Coors в Северна Америка. „Исторически се е вярвало на думата ѝ, ще има повече стабилност с Линда“, казва Фейнберг, а Дебора Уол, главен маркетингов директор на General Motors, отбелязва: „Тя разбира стойността на бизнеса и търговията. Това я прави невероятно ценен партньор“.