Продажби за над 30 млн. лева са реализирали български производители в магазини на Lidl в Европа през 2018 г.

Това представлява ръст от 100% спрямо предходната 2017 г., когато тази стойност възлиза на 15 млн. лв, стана ясно от данните, представени днес от главния изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска.

36 български компании изнасят продукция извън страната в момента благодарение на партньорството си с Лидл България, като резултатите, постигнати през миналата година, надвишават сумата на продажбите, реализирани през 2016 г. (13 млн. лв) и 2017 г. (15 млн. лв), взети заедно.

До края на септември 2019 г.* 36 български производители са реализирали продажби в търговската мрежа на Lidl в Европа на обща стойност от почти 24 млн. лв. Те предлагат 112 продукта на 22 пазара.

С най-голям дял от този износ може да се похвали Румъния - 37%, следвана от Германия с 18% и Гърция със 17%. От новите пазари се откроява Сърбия, за където се изнасят 22 продукта на български производители, заемащи дял от 7%.

За Румъния се изнася най-вече хляб, в Гърция се реализират значителни продажби на олио. Фаворитът на германците са суровите био барчета. Това е и първият български продукт, позициониран на касата в над 3200 магазина на Lidl в Германия.

Хлябът е начало в класацията на основните продуктови групи, реализирани от български производители в търговската мрежа на Lidl в Европа през 2018 г., заемайки дял от 21%. Следва олиото с 15%, оризовите продукти с 9% и замразените храни отново с 9%, сочат още данните.

През 2019 г. основните износни продуктови групи са хляб с 26%, захарни продукти с 13% и оризови продукти с 12%.

"Тези цифри са ясното доказателство за устойчивия успех и реалните възможности за износ и растеж, които Лидл България предоставя на българските производители. Тези успехи са благодарение на професионализма и иновациите на българските производители и отговорното отношение на Lidl в това партньорство с тях“, коментира Милена Драгийска.

„Приветствам всички усилия, които правят търговските вериги, и конкретно Lidl, в подкрепа на българските производители", заяви министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева.

"Разговорите с тях в тази посока стартирахме през 2016 г., когато започнахме да говорим какви програми да се направят. Смея да твърдя, че няколко години по-късно те показват много добри резултати. Надявам се това сътрудничество да продължи така, както показват първите резултати в този период“, допълни още министърът.

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 30 държави. В България компанията има 99 магазина в 48 града и близо 2700 служители.

* данни за периода март-септември 2019 г.