Служителите в централата на концерна за спортни стоки Nike в американския щат Орегон ще получат една седмица почивка преди завръщането в офиса през септември.

От днес до петък щатската компания ще "забави оборотите", за да даде на служители почивка след една тежка година.

"Използвайте времето, за да разпуснете, да се освободите от стреса и да прекарате време с любимите си хора," казва ръководителят в компанията Мат Марацо в уведомление до служителите.

Този ход от страна на Nike идва, след като подобна тактика предприеха и други компании, като приложението за запознанства Bumble и Linkedin, пише BBC.

Все повече служители информират, че се чувстват изтощени с продължаването на пандемията, а много от тях продължават да работят от дома.

Големи щатски компании, като Apple, Uber и Wells Fargo също отложиха плановете си за завръщане на служителите в офиса, след като броят на случаите на COVID-19 в САЩ нараства.

COVID бърнаут – как пандемията повлия на работещитеTe вече усещат негативните ефекти на пандемията върху работата

В изявлението си в Linkedin Марацо казва на служителите на Nike: "Не работете", добавяйки, че последната година е била "тежка" и че " те са преживели едно травматично събитие".

"В година (или две), която не е като никоя друга, намирането на време за почивка и възстановяване е от ключово значение за доброто представяне и запазването на разума.

"Това не е просто 'седмица почивка' за екипа ... това е признание, че можем да поставим на първо място психическото здраве и въпреки това да вършим работа."

Решението отчасти отразява и това, че Nike отчете една успешна година, като продажбите нарастват, а акциите й поскъпнаха с 20%.

Bumble, приложението за запознанства, в което жените правят първата стъпка, заяви през юни на своите 700 служители по света да „изключат“ и да се фокусират върху себе си.

LinkedIn също предостави на служителите си седмица почивка през април, докато от Citi Group обявиха през март, че въвеждат "петъци без Zoom".