Неочаквана, според анализаторите, загуба отчете Nike за последното тримесечие.

Това се дължи най-вече на спад в продажбите, което повлия и на книжата на компанията, отчели понижения.

Базираната в Портланд компания отчете спад на продажбите си от 38% поради затварянето на голяма част от търговските центрове и магазините за дрехи и обувки в САЩ, но и в други големи икономики.

Общите продажби достигат 6.31 млрд. долара спрямо 10.18 млрд. долара за година по-рано.

Продажбите в Северна Америка са намалели с 46%, докато в Китай е отчетен спад от едва 3 на сто.

Дигиталните продажби отчетоха ръст от 75% в последното тримесечие, но те съставляват едва 30% от общите приходи на компанията. Nike си беше поставила за цел да постигне съотношението от 30%, но към 2023 г.

По-високите разходи за доставка на продуктите на компанията са довели и до свиване на маржините до 37.3% спрямо 45.5 на сто за година по-рано.

Анализаторските очаквания бяха за печалба от 7 цента на акция спрямо отчетените 51 цента загуба при продажби от 7.32 млрд. долара.

Nike доставя детски кецове срещу абонаментна месечна таксаПрез последните години в САЩ се зароди една нова бизнес ниша – абонаментни клубове

По-малкото продажби в последното тримесечие доведоха и до ръст на складовите наличности на Nike. Днес те са на стойност 7.4 млрд. долара, което е с 31% повече спрямо година по-рано.

От Nike също така обявиха, че 90% от собствените им магазини по света вече са отворени, включително и почти всичките им в Китай и 85% от тези в Северна Америка.

Акциите на Nike отчитат ръст от 22% в последната година, но са с 1% по-евтини спрямо края на 2019 г. Пазарната капитализация на компанията в момента е 157.7 млрд. долара.