Силно първо тримесечие на 2011 г. отчетоха от Алкомет, с изпълнителен директор Хюсеин Йорюджю. Нетните приходи от продажби на продукция през разглеждания период възлизат на 74.76 млн. лв. и в сравнение със същия период на 2010 г. (44.5 млн. лв.) увеличението е с 68%.

По данни на компанията по-добрите резултати се дължат на:

- увеличение на количеството реализирана продукция с 46%;

- увеличението на цената на основната суровина (алуминият) и съответно

- увеличението на цените на готовата продукция (средната продажна цена за първите три месеца на 2011 г. спрямо средната за първите три месеца на 2010 г. е с 14% по-висока);

- увеличението на приходите по пера е съответно 73% за пресовата продукция и 66% за валцовата.

Реализираната продукция към 31 март 2011 г. е 14 554 тона, като основно количеството е пласирано на външни пазари.

„При сегашното състоянието на пазарите, по време на световна икономическа и финансова криза, средно 4 851 тона произведена и реализирана продукция месечно е показател за устойчиво развитие на компанията", отчита ръководството на Алкомет. „През март бе достигнато производство на продукция в размер на 5 275 тона, което представлява рекорд за фирмата. Увеличението с 46% на реализираната продукция, спрямо същия период на 2010 година, показва утвърждаващата се тенденция за развитие на външния и съживяване на вътрешния пазар".

Общите разходи за дейността на компанията за първите три месеца на 2011 г. бележат увеличение с 64.4% спрямо първите три месеца на 2010 г. и възлизат на 72.72 млн. лева.

Разходите на материали нарастват с 67%, до 61 млн. лева, за година и представляват 87% от общите разходи за дейността (първо тримесечие на 2010 г. 86%). Анализът им показва, че основен фактор е разходът за метал, представляващ 91% от разхода за материали.

Разходите за възнаграждения нарастват с 22.4% в резултат на повишението на работните заплати от 1 януари 2011 г. с 9% и възлизат общо на 2.88 млн. лева.

Разходите за лихви нарастват с 29% поради увеличението на краткосрочните банкови заеми и по последна информация са за близо 1 млн. лева.

Усилията на ръководството на Алкомет през тази година ще бъдат насочени към изместване на акцента в продажбите от стандартните продукти към такива със специфично предназначение, основно в областта на пресовото производство. Промяната ще позволи на дружеството да запази позициите си на европейските и другите пазари и същевременно да подобри положителния баланс от дейността си, тъй като тези пазарни сегменти са по принцип по-слабо податливи на сътресения и се отличават с по-ниска конкуренция, заявяват от компанията.

„Считаме, че съществуват много добри възможности за утвърждаване на дългосрочните отношения с компании от сферата на вътрешното обзавеждане, автомобило- и машиностроенето не само за пресови, но и за валцови продукти", информират оттам.

По отношение на валцовото производство дейността ще се концентрира основно към увеличаване дела на специалните изделия (контейнерно фолио, техническо фолио, фолио за опаковки, обмазано фолио, листа и ленти за автомобилостроенето и вътрешното обзавеждане) чрез сключване на договори с нови потенциални клиенти в тези области.

Дружеството приключва първо тримесечие с нетна печалба в размер на 3.3 млн. лева, при 1.26 млн. лева печалба година по-рано.

Акциите на Алкомет започнаха новата търговска седмица на БФБ-София с повишение от 1.30%, до 7 лв. за лот. Изтъргуваното количество акции за малко над 30 минути активна търговия е 140 бройки.