Алкомет отчита силно първо тримесечие

1446
Алкомет отчита силно първо тримесечие

Силно първо тримесечие на 2011 г. отчетоха от Алкомет, с изпълнителен директор Хюсеин Йорюджю. Нетните приходи от продажби на продукция през разглеждания период възлизат на 74.76 млн. лв. и в сравнение със същия период на 2010 г. (44.5 млн. лв.) увеличението е с 68%.

По данни на компанията по-добрите резултати се дължат на:

- увеличение на количеството реализирана продукция с 46%;

- увеличението на цената на основната суровина (алуминият) и съответно

- увеличението на цените на готовата продукция (средната продажна цена за първите три месеца на 2011 г. спрямо средната за първите три месеца на 2010 г. е с 14% по-висока);

- увеличението на приходите по пера е съответно 73% за пресовата продукция и 66% за валцовата.

Реализираната продукция към 31 март 2011 г. е 14 554 тона, като основно количеството е пласирано на външни пазари.

„При сегашното състоянието на пазарите, по време на световна икономическа и финансова криза, средно 4 851 тона произведена и реализирана продукция месечно е показател за устойчиво развитие на компанията", отчита ръководството на Алкомет. „През март бе достигнато производство на продукция в размер на 5 275 тона, което представлява рекорд за фирмата. Увеличението с 46% на реализираната продукция, спрямо същия период на 2010 година, показва утвърждаващата се тенденция за развитие на външния и съживяване на вътрешния пазар".

Общите разходи за дейността на компанията за първите три месеца на 2011 г. бележат увеличение с 64.4% спрямо първите три месеца на 2010 г. и възлизат на 72.72 млн. лева.

Разходите на материали нарастват с 67%, до 61 млн. лева, за година и представляват 87% от общите разходи за дейността (първо тримесечие на 2010 г. 86%). Анализът им показва, че основен фактор е разходът за метал, представляващ 91% от разхода за материали.

Разходите за възнаграждения нарастват с 22.4% в резултат на повишението на работните заплати от 1 януари 2011 г. с 9% и възлизат общо на 2.88 млн. лева.

Разходите за лихви нарастват с 29% поради увеличението на краткосрочните банкови заеми и по последна информация са за близо 1 млн. лева.

Усилията на ръководството на Алкомет през тази година ще бъдат насочени към изместване на акцента в продажбите от стандартните продукти към такива със специфично предназначение, основно в областта на пресовото производство. Промяната ще позволи на дружеството да запази позициите си на европейските и другите пазари и същевременно да подобри положителния баланс от дейността си, тъй като тези пазарни сегменти са по принцип по-слабо податливи на сътресения и се отличават с по-ниска конкуренция, заявяват от компанията.

„Считаме, че съществуват много добри възможности за утвърждаване на дългосрочните отношения с компании от сферата на вътрешното обзавеждане, автомобило- и машиностроенето не само за пресови, но и за валцови продукти", информират оттам.

По отношение на валцовото производство дейността ще се концентрира основно към увеличаване дела на специалните изделия (контейнерно фолио, техническо фолио, фолио за опаковки, обмазано фолио, листа и ленти за автомобилостроенето и вътрешното обзавеждане) чрез сключване на договори с нови потенциални клиенти в тези области.

Дружеството приключва първо тримесечие с нетна печалба в размер на 3.3 млн. лева, при 1.26 млн. лева печалба година по-рано.

Акциите на Алкомет започнаха новата търговска седмица на БФБ-София с повишение от 1.30%, до 7 лв. за лот. Изтъргуваното количество акции за малко над 30 минути активна търговия е 140 бройки.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...