България събра световния дигитален бизнес на Webit 2010. В най-големия форум на сектора в Централна и Източна Европа участваха над 80 топ мениджъри от най-големите компании в света. При първото си идване у нас много от тях определиха България като подходяща локация за развитие на бизнеса си в Югоизточна Европа. Това означава сериозен потенциал за разкриване на нови работни места, обучение на кадри и нови възможности за местния бизнес у нас.

„Поздравления за изключителната организация на събитието. Не съм си представял, че е възможно някой да мотивира толкова много хора в ЦИЕ да обсъждат и да се интересуват от теми, свързани с дигитален маркетинг, е-търговия, социални мрежи и медии. Това показва, че ние може би сме закъснели в развитието на тези пазари и трябва да побързаме", коментира Алекс Маркс, директор „Маркетинг" на eBay.

„Невероятно събитие, огромен брой хора, пълни зали и изключителен интерес. Още едно доказателство, че стъпките и плановете на Yahoo към региона са навременни и процесите трябва да бъдат ускорени", каза Марвин Лиао, търговски директор на Yahoo за Европа, Африка и Близкия изток.

"Bulgaria - I webit it", написа Джакоб Олекси, директор „Развитие" за Централна и Източна Европа на една от най-големите системи за обслужване на онлайн рекламни Smart Ad Server и изложител на събитието.

„Изумително е как точно България успя да събере представители на най-големите в дигиталната индустрия от 21 държави", заяви Марчин Возняк, директор за Централна и Източна Европа на АРБО.

„България стана притегателен център и събра целия дигитален свят", каза Ален Йоро, президент на IAB Europe. Ето защо Webit е едно от двете международни събития за Европа, които ние като като асоциация на индустрията подкрепяме с всички сили и средства.

Сред над 5000 посетители на събитието се открояваха 2 основни групи - професионалисти от интернет индустрията от държавите в региона и топ маркетинг и рекламни специалисти от България и съседните страни. В дискусиите за българския пазар се формулираха и основните предизвикателства и причини за по-слабото развитие на дигиталната индустрия в страната спрямо останалите държави от региона - липса на достатъчно обучени и образовани кадри, способни да създават и реализират дигитални стратегии, а не отделни проекти със съмнителен успех и ефективност.

По време на Webit 2010 бе обявено, че под егидата на Webit Ambassadors и с подкрепата на най-големите световни организации на рекламната, маркетинг и дигитална индустрия, през 2011 се планират поредица от обучения за малкия и среден бизнес в България и страните от Югоизточна Европа. Сред темите на обучнието ще бъдат бързото навлизане в дигиталния маркетинг, използването на социалните мрежи за маркетинг, успешни онлайн продажби за търговци на дребно и др.

Webit 2010 е един от водещите световни форуми за дигиталната индустрия, на който се срещат рекламодатели, рекламни, маркетингови и интерактивни агенции, печатни, електронни и онлайн медии. В конферентната програма има безплатни сесии и панели и такива с платен достъп. За първи път регистрацията при подобен световен форум позволяваше участниците да заплащат за достъп само до избраните от тях панели от програмата.

Бранд маркетинг, дигитален криейтив, маркетинг в социални медии, видео реклама, мобилен маркетинг, реклама в игри и онлайн продажби формулираха основните теми за панелни дискусии, сесии и специални презентации на webit 2010. Програмата на форума бяха предвидени повече от 60 семинара, 2 мастър класа и възможност за бизнес срещи в специално обособена VIP-зона. Над 80 лектори, сред които регионални и международни мениджъри от Facebook, Yahoo!, eBay, BBC представиха знания и опит на най-големите фирми в света, както и анализи и тенденции за бъдещето на дигиталния бизнес.

Webit се проведе от 27 до 29 октомври 2010 г. в НДК, София. Организатори са е-Академия и Webit Ambassadors. Повече информация за webit 2010 можете да намерите на WebitExpo.com