Мегатекс АД, което дружество специализира в сферата на информационни технологии, откри свое представителство в Мюнхен. Компанията е сред основните конкуренти на европейския пазар на LED и LCD технологии.

В изложбения магазин са изложени основните продукти на компанията - видео стени, информационни киоски, светодиодни дисплеи и други. Изпълнителният директор на компанията Николай Зарков е на мнение, че в условията на криза е времето да се навлезе на нови пазари, да се инвестира в нови ниши и продукти, а компаниите да подобряват дейностите си въпреки кризата.

Според него, пазарът в Европа има значителен потенциал на развитие - при продадени 2 500 000 единици LED и LCD продукти в САЩ, в Европа са продадени малко над 780 000, като тези цифри са LED и LCD без продукти за автомобилната промишленост и потребителската електроника (телевизори). Според Николай Зарков "инвестициите в информационни технологии в спорта след световно и европейско първенство се увеличават с около 20% през следващата година. Само за футбола от септември 2010 г. до септември 2011 г. LED и LCD ще бъде бизнес за нас 50 милиарда".

Мегатекс работи с Германия повече от 8 години, но с откриването на представителство, ръководството се стреми да затвърди позициите на българските продукти в областта на информационните технологии в Европа, се казва в официално прессъобщение на дружеството.

Компанията е създадена през април 1989 г. и днес е сред лидерите в проектирането, разработката, производството, продажбата и монтажа на системи за визуализация на информация, базирани на светодиодна (LED) и LCD технология.

Продуктите й се изнасят в над 40 страни на 5 континента, използвайки няколко свои патента, полезни модела, ноу хау и търговски марки.