През първото шестмесечие на 2011 година, членуващите в Съюзъа на пивоварите в България (СПБ) пивоварни компании реализираха 2 436 700 хектолитра (hl) бира. Според използваните опаковки членовете на СПБ са продали най-много бира в РЕТ бутилки - 58%; следвани от продажбите в стъклени бутилки - 33%.

По данни на съюза за първи път от три години насам няма спад в реализацията на пиво, който в пиковите години на икономическата криза достигна общо 15%. За това информираха пивоварите у нас, които честваха на Илинден своя професионален празник.

Днес в тази индустрия са заети над 2 900 човека, която заетост, сравнена със същия период на предходната 2010 година, расте със 7%. По данни на НОИ минималната работна заплата в сектора е 444 лева.

За първите шест месеца на тази година динамичният инвестиционен процес се равнява на 27.3 млн. лева. Направените за периода 2006 - 2010 г. вложения в производствени инвестиции, иновации, търговски марки, реклама, обучения и усъвършенстване на човешките ресурси на членовете на СПБ надхвърлят 331.4 млн. лева, отчитат от бранша.

През последните пет години пивоварният сектор в страната предложи на своите потребители 17 нови марки и асортименти бира. Само за първите шест месеца на тази година на пазара в България се появиха и новите брандове Desperados, Каменица Пшенично, Каменица Fresh Лимон и Somersby Cider.

В Деня на пивоваря - Илинден (20 юли) тази година се отбелязват три важни юбилея за сектора - 20 години Съюз на пивоварите в България, 130 години пивоварна индустрия в страната и 55 години българска пивоварна наука.