БТК Груп АД (

) продаде дъщерната си компания БТК Контакт ЕООД на българската компания в сферата на контакт център услугите у нас – Софика Груп АД. Сделката е сключена на 8 август, съобщава x3news.

В съобщението не става дума за финансовите параметри по сделката за продажба.

„С продажбата на международния си контакт център българският телеком се стреми да се концентрира върху своя основен бизнес и да превърне компанията в строго ориентирана към потребителите еднинна организация, изградена върху принципа на обслужването на клиентите за всички услуги, които телекомът предлага - фиксирани, мобилни, интернет и др.,“ се посочва в съобщението.

Купувачът - Софика Груп АД, е независима българска компания, предлагаща услуги за аутсорсинг на бизнес процеси. Компанията има над 200 служители и обслужва водещи в България компании от секторите информационни технологии и телекомуникации, финанси и застраховане, медии и комунални услуги.

През 2007 г. HP се спира на Софика Груп АД за партньор по проекти, които ще бъдат реализирани от Глобъл Деливъри центъра на компанията в България.

До момента броят на страните, които се обслужват от оператори на БТК Контакт ЕООД, надхвърля 17, като сред тях са Великобритания, Германия, Испания, Италия, Франция, Холандия, Дания, Австрия, Швейцария, САЩ, Канада и др.

Международният контакт център започва реално своята дейност през юни 2004 г. Тогава MoneyGram International прави задълбочено проучване в над 28 страни и сключва договор с БТК.

За нуждите на тази компания само за 6 седмици БТК изгражда мрежа за световна свързаност и назначава 55 оператори.

Три години след създаването си, БТК Контакт разполага с модерни технически съоръжения за входящи и изходящи обаждания, обслужване на електронна поща, система за разрешаване на проблеми и др.