Инвестиционната програма на „Булгартабак-Холдинг“ АД за 2008 г. е разработена на база заложените за изпълнение инвестиционни проекти в бизнеспрограмите на дъщерните дружества, става ясно от одитирания отчет на компанията, публикуван от БФБ.

Влияние през настоящата година оказват проблемите със сериозното повишение на акцизната ставка и нелоялната конкуренция под различни форми след присъединяване на България към ЕС и произтичащите от това промени за системата.

Предвидените средства за изпълнението й са на обща стойност 25.261 млн. лв , в това число нови инвестиции –15.415 млн. лв. и инвестиции за реконструкция и модернизация – 9.846 млн. лв.

Една част от средствата за нови инвестиции ще бъдат насочени за приключване на преходни задачи от 2007 г. (линията за производство на “слим” цигари в “София-БТ”) , а другата по-голяма част са свързани най-вече с въвеждането на новости в технологичния цикъл (експандиране на рязан тютюн) в “Благоевград-БТ” и “София-БТ”.

С реализацията на програмата се цели внедряване и развитие на нови технологии при обработката на тютюна и производството на тютюневите изделия, водещи до подобрение на количествените и качествените параметри, снижение на енергоемкостта, намаляване разходите на основен и спомагателни материали, съответно снижение себестойността на продукцията, подобряване контрола на физико-химическите параметри на крайния продукт, в съответствие с европейските изисквания.

С цел запазване дела на вътрешния пазар и експорта, акцентът ще бъде насочен към разработване на нови продукти, както развитие и усъвършенствуване на съществуващите, водещи до адаптация на асортиментната структура в системата на “Булгартабак-Холдинг”АД, към непрекъснато променящите се пазарни условия у нас и в чужбина.

За миналата година „Булгартабак“ е изхарчил за реклама 12.308 млн. лв., също се вижда от изнесените данни.

Днес няма сделка с акциите на холдинга, като офертите са на нива 28.90 купува и 29.99 продава.