Онлайн игри, интересни теми и запознанства са най-често търсеното съдържание от децата в Турция, каза по време на webit 2010 Хайми Бехар от най-голямата медийна група в Турция - Хюриет. Децата търсят съдържание, препоръчано от техни връстници, а не от техните родители, което поставя под въпрос тяхната безопасност в интернет. Проучвания на Хюриен показват, че децата онлайн често се представят за по-възрастни, отколкото са и така се увеличава рискът за тяхната безопасност.

В продължение на 1 година медийната група Хюриет работи по проекта Tipeez - портал, адаптиран за деца, който съдържа най-предпочитаните от подрастващите формати - игри, чатове, форуми, възможности за създаване на блогове и лични сайтове. Проектът вече се развива успешно в САЩ, Израел и Русия. Основното му предимство е, че поддържа съдържание, което е безопасно и същевременно атрактивно за децата.

Една от целите на проекта е да обогати социалните контакти на децата от по-слабо развитите райони на Турция, като им създава възможности да общуват виртуално със свои връстници. Специално създадените чатове се модерират така, че да не съдържат неподходяща за възрастта тематика и език. Те са достъпни от 9 сутринта до 9 вечерта и така формират безопасна онлайн култура у малките потребители.

Рекламата в детския портал, създаден от Хюриет, е силно ограничена, а цената за клик е много по-ниска в сравнение с тази, в останалите им сайтове. Според Хайми Бехар децата са много по-склонни да последват рекламна връзка, ако тя е атрактивна и анимирана.

Всяка седмица в детския портал на Хюриет се откриват по няколко нови фен клуба, 3000 са уникалните посещения във форумите всеки ден, а коментарите надхвърлят 1000 на ден. С този проект са обхванати над половин милион деца в Турция, което представлява 45% от младите онлайн потребители в страната.

Webit се провежда от 27 до 29 октомври в НДК, София. Организатори са е-Академия и Webit Ambassadors.

Политиката на е-Академия за образоване и развитие на пазара през 2010-2011, подкрепена от Webit Ambassadors, включва още осъществяване на няколко образователни програми към рекламодатели и маркетинг специалисти. Те ще бъдат на теми управление на репутацията на бранда, планиране и реализация на цялостна дигитална стратегия, планиране и отчитане на ефективността на дигиталната реклама, оптимизация за търсещи машини, маркетинг в социалните мрежи и др.