Девин АД (

) реализира консолидирана печалба от 1.448 млн. лв. за 2007 г., спрямо загуба от 3.695 млн. лв. година по-рано, показват данните от отчета на компанията.

Девин дебютира на Българска Фондова Борса – София на 20 септември 2007 година, след като осъществи първично публично предлагане (IPO) на 3 225 000 акции през юли 2007 година.

По предварителни неодитирани отчети на фирмата, приходите от продажби на Девин АД за 2007 година достигат близо 54.2 млн. лв. Така реализираните приходи от продажби на дружеството нарастват със 75%, в сравнение със същия период на 2006-а, като ефективността е значително повишена, коментират от компанията. Показателят EBITDA на Девин АД достига близо 7.4 млн. лв. спрямо 720 хил. лв. през същия период на 2006 година.

Стратегията за развитие на Девин в дългосрочен план цели да превърне компанията в една от водещите на пазара на безалкохолни напитки в Югоизточна Европа. Така неотдавна Девин АД заяви амбиции да навлезе на два съседни пазара през 2008 година. От компанията уточняват, че един от елементите на стратегията в региона е работата върху положителния имидж на България, посредством ценностите на марката Девин – чистата и недокосната българска природа и отличното качество на продукта.

В България Девин е лидер на пазар с ежегоден ръст от около 15% и единствената компания, която предлага избор от 2 типа натурална вода – минерална и изворна, и двете извиращи от екологично чист регион в Родопите.

По последни данни потреблението на бутилирани води на глава от населението в България достига 81 л., като прогнозната тенденция предвижда увеличаване до над 100 л. в следващите години. Основен фактор за очаквания ръст е нарастващата покупателна способност на потребителите, нарастващото желание за водене на здравословен начин на живот и наблюдаваните тенденции в Европа.

Към настоящия момент Девин реализира инвестиции в модернизация на производствените мощности в размер на близо 17 млн. лв., която ще увеличи производствения капацитет с близо 50% и значително ще повиши ефективността на производството.