Утре, 4 май 2011 г., представители на Европейската комисия ще направят проверка на обекти по Оперативна програма „Транспорт".

В програмата е включена инспекция на хода на строително - монтажните работи за обект „Доизграждане на автомагистрала Тракия - ЛОТ 2, 3 и 4", информират от АПИ.

Проектът за автомагистрала „Тракия", чиито бенефициент е агенцията се финансира по Оперативна програма „Транспорт" 2007-2013, съфинансирана от Кохезионния фонд на Европейския съюз.

В средата на март от БСП обвиниха изпълнителят по изграждането на Лот 2 на АМ "Тракия" от Стара Загора до Нова Загора - Обединение „Магистрали Трейс", че полагат неподходяща основа.

Тогава лидерът на червените заяви, че „ЛОТ 2 на АМ „Тракия" от Стара Загора до Нова Загора се строи на основата на пепел от български мини, вместо инертни материали, които трябва да дадат стабилност".

Обвинения дойдоха и от външния консултант по проекта "СТРОЛ 1000 - СКЛ Консулт", които говорят в свой доклад, че строителството на автомагистралата се съсипва заради занижен контрол от АПИ, фиктивни проверки и сбъркани геоложки проучвания.

От пътната агенция реагираха своевременно на обвиненията на БСП, като заявиха, че всички използвани материали отговарят на техническите изисквания и се контролират от сертифицирани лаборатории.

Официално с позиция излязоха и от Трейс Груп Холд, в която твърдят, че изграждат АМ „Тракия" качествено.

Представители на бургаското акционерно дружество "Пътни строежи" взеха проби от автомагистрала "Тракия" на 2 май. Това бе по настояване на депутати от "Коалиция за България" и в присъствието на фирмата изпълнител, фирмата консултант и ДНСК. Резултатите трябва да бъдат готови след около месец, увериха от фирмата.

Ако бъдат установени нарушения в насипния материал, който се полага на магистралата, ще бъде разпоредено те да бъдат отстранени и ще се търси отговорност от виновните лица.