Първият път, когато започнах да работя за компания за цимент, ми казваха – циментът е пушек. Но аз не виждах нищо такова, коментира Емилиян Андреев, директор Администрация, финанси и контрол в Девня Цимент, по време на панела „Икономиката на България“ на седмото издание на Шумът на парите.

Аз виждах как всичко е зелено. Нормално е хората да свързват инвестиции в технологии с IT-сектора или със сектора на телекомуникациите. Технология и циментов бизнес често не вървят заедно в главата на човек. Това обаче не е вярно, посочи експертът.

За да произвеждаш нещо, трябва да инвестираш в технология и да се развиваш. Ние трябва да работим здраво и да инвестираме, за да имаме продукти, които можем да оставим на нашите деца.

Бетонът е вторият най-консумиран продукт след водата. Това, което ние правим, е да инвестираме в намаляване на разходите, намаляване на емисиите за тези, които ще останат след нас.

Правим иновации – да, макар и да произвеждаме цимент. Преди няколко години решихме, че производството на цимент е хубаво нещо, но трябва да минем на ниво, на което да предлагаме продукти, с които хората да не се чудят какво правят, заяви още Андреев.

Наскоро се сключи сделка и магазинът на Диор в Ню Йорк ще е с наш бял цимент. Това са неща, които са нормални. Човек трябва да се развива по някакакъв начин. Фирмите трябва да са иновативни и да се развиват.

Много лоши неща се пишат и говорят за българската икономика. Никой обаче не инвестира като нас просто ей така 300 милиона лева. Инвеститорите си правят финансова и социална равносметка, уточни експертът.

Бизнес моделът на фирмата е по един устойчив начин да прави бизнес, да запази природата и да дадем възможност всички да имат полза от нашите продукти. Важното е да осигурим бъдещето на всички, посочи представителят на Девня Цимент.

Бях шест години в Индия. Когато отидох там, това бе културен шок за мен, разказа Андреев. Хората са много отворени и бързо може да се впишеш там. Всички са изключително позитивни и предприемачески настроени. Социалната им система е организирана по-различно от нашата, като децата от малки са окуражавани да развият предприемаческа култура.

Това нещо остава в съзнанието им на по-късен етап. Бизнесът там всеки ден е много динамичен, като се бориш непрестанно с нещо различно. Да, инвеститорите там искат 15-20% на година, но пазарът ти дава възможност да го реализираш. Това е един огромен пазар – 1.3 милиарда души.

Хората в Индия мислят позитивно и дават всичко от себе си да направят нещо. У нас също напоследък има хора, които се опитват да направят нещо. Инвестираме в технологии, инвестираме и в хората. Това ние правим, защото вярваме, че хората са положително настроени за България.

Разликите между Индия и България са в огромния пазар там и малкия пазар тук. Нашият бизнес е 2 милиона тона на година. Там само нашите заводи произвеждат около 6 милиона тона цимент годишно завърши Емилиян Андреев.

Форумът Шумът на парите се провежда със съдействието на основните ни партньори Коника Минолта и Уникредит Булбанк, както и партньорите Алкомет, Девня Цимент, Адмирал Маркетс, Garitage Investment Management, Капман Холдинг, Qatar Airеways, MBL|CBRE, Провидънт Файненшъл, Residential Park Sofia, ЗАД България и Сирма груп Холдинг.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.

Форумът се провежда с медийната подкрепа на сп. Мениджър, Агенция Фокус, Novini.bg, Fakti.bg, Offnews, Imot.bg, Kaldata, сп. Икономика, Seenews, economic.bg, в. Сега и Enterprise Europe Network``