ЕВН България Топлофикация ЕАД продължава кампанията за събиране на натрупаните и неплатени сметки на своите клиенти. Към края на септември 2009 г. неизплатени суми за консумирана топлинна енергия за периода 2006 - 2009 г. имат 22 280 клиенти на обща стойност над 9 273 000 лв, съобщиха за Profit.bg от компанията.

Формираните задължения създават сериозни трудности на дружеството, което при липсата на достатъчно средства, е застрашена да не изплаща навреме дължимите суми към доставчика си - Булгаргаз, което е особено важно предвид на предстоящия зимен сезон.

Стойността на горивото формира до 80% от разходите на дружеството.

През лятото на 2009 г. бяха инвестирани общо 1 млн. лв. в топлопреносната мрежа и проведени важни подготвителни дейности на съоръженията за отоплителен сезон 2009/2010. Ето защо е изключително важно всички клиенти да заплащат навреме своите фактури за консумирана топлинна енергия, призовават от компанията.

На онези клиенти, които не са в състояние да покрият натрупаните задължения наведнъж, дружеството предоставя възможност да заплатят сумите за топлинна енергия разсрочено. От началото на годината до края на септември са сключени 187 договора за разсрочено плащане.

Благодарение на взетите мерки през 2008 г. в рамките на проекта „Съюз с коректния клиент", дружеството успя да събере 2.1 млн. лв. стари задължения. Проектът продължава и през 2009 г.

В случай, че въпреки дадените възможности за покриване на старите задължения, клиентите на ЕВН България Топлофикация ЕАД не предприемат мерки за покриване на дълговете си, дружеството ще е принудено да предприеме мерки за съдебно събиране на задълженията, посочват от компанията.