Американският автопроизводител Форд заяви намеренията си да инвестира приблизително 500 млн. долара на индийския пазар с цел увеличаване на продукцията, както и стартиране на производството на малки и евтини автомобили, съобщава АП.

Най-значителната част от инвестицията на американския производител ще бъде насочена към разработването на нови продукти, включително на нови модели малки икономични коли, чието производство ще стартира до две години.

Форд има намерение да удвои производството на автомобили в заводите си, разположени в южните части на страната, до 200 000 броя годишно през следващите няколко години. Основната цел на компанията е производството да се приспособи най-вече към малките автомобили, които са все по-търсени на пазара.

Като част от амбициозния план на Форд за разширение на производствените мощности в тази част на света се предвижда и наемането на около 1 500 нови работници, заявяват още от ръководството на компанията.

Това съобщение дойде в навечерието на стартиращото авто шоу в столицата на Индия - Ню Делхи, където автопроизводители от целия свят ще демонстрират най-новите си модели, както и стратегиите си за разпространение на пазара.

Увеличаващата се средна класа в Индия кара автомобилните производители да изкарват на пазара удобни и същевременно не много скъпи коли, които преобладават на пазара.

Засега индийският пазар е доминиран от японските автомобилни компании, като Suzuki Motor Corp, южно-корейската Hyundai Motor Co, както и местната Tata Motors Ltd. От Tata планират пускането на нов автомобил, чиято цена ще бъде на повече от 2500 щатски долара.