Търгуването с държавни ценни книжа на Българската фондова борса (БФБ) не е просто идея. От много години се обсъжда тази възможност и не са малко чуждите инвеститори, които през годините са поставяли въпроса защо тя не е факт в България.

Това е на път да се промени съвсем скоро - в началото на 2017 година търгуването с държавни ценни книжа на БФБ ще е реалност, заяви Васил Големански, изпълнителен директор и заместник-председател на СД на БФБ-София.

По думите му налице е решение, в лицето на Министерство на финансите, този пазар да бъде организиран и съставен по два начина - чрез две алтернативни възможности да бъдат търгувани.

БФБ работи усилено за постигането на тази цел. Технически всичко е готово за стартиране, към момента обаче готовността на участниците е различна. Ще бъдат необходими два месеца, за да бъдат оформени правилата. Процедурата е чисто административна.

На въпроса за бъдещето на т.нар. "заспали акции" от приватизацията в Централен депозитар, Големански заяви, че се търсят начини за използване на потенциала им. Налице са около 2.5 милиона малки партиди, които са икономически неефективни, за да бъдат движени.

"Хубавата или лошата новина е, че обемът на тези партиди е 1/4 от пазарната капитализация на пазара. Това е огромен потенциал, като обем акции, с които можем да раздвижим пазара", допълни изпълнителният директор и заместник-председател на СД на БФБ-София.

Предстои стартирането на чисто информационнна кампания с цел достигане до знанието на хората.

На 1 юни ще се проведе и вторият ден на форума Шумът на парите. Очаквайте 20 лектора в трите панела: Банки и небанкови финансови институции, Бъдещето на технологиите и Икономиката на България.

Форумът Шумът на парите се провежда със съдействието на основните ни партньори Коника Минолта и Уникредит Булбанк, както и партньорите Алкомет, Девня Цимент, Адмирал Маркетс, Garitage Investment Management, Капман Холдинг, Qatar Airways, MBL|CBRE, Провидънт Файненшъл, Residential Park Sofia, ЗАД България и Сирма груп Холдинг.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.

Форумът се провежда с медийната подкрепа на сп. Мениджър, Агенция Фокус, Novini.bg, Fakti.bg, Offnews, Imot.bg, Kaldata, сп. Икономика, Seenews, economic.bg, в. Сега и Enterprise Europe Network.