Пари за пътища в България през следващите 6-7 г. ще има. Това обяви Орлин Хаджиянков, председател на Управителният съвет и изпълнителен директор на Холдинг Пътища (

) пред представители на медиите.

”Пътища в страната ще се строят и Холдинг Пътища ще е един от основните фактори в този бизнес”, допълни той. Според него в страната има толкова много работа, че тя не може да се извърши само от българските фирми.

Компанията възнамерява да предложи на държавата публично-частно партньорство за доизграждането на АМ Тракия (общо 117 км. от Стара Загора до Карнобат), стана ясно още днес.

”Дружеството и неговите структури имат възможността да изградят сами аутобана”, сподели Хаджиянков. „Колкото обаче строителството се забавя, толкова по-скъпо ще е то”, допълни той.

Днес бе открит новия офис на Пътища Стара Загора ЕАД- дружество, което има за цел управлението на обектите с национално значение – АМ Тракия и АМ Марица.

Припомняме, че изградената отсечка от автомагистралата струваше 1.9-2 млн. евро/км, докато сега цената варира от 2.5-2.7 млн. евро/км. Ако забавянето е повече от година, строителството може да струва и над 3 млн. евро/км.

Холдинг Пътища очаква 41.7 млн. лв. нетна консолидирана печалба за 2008 г. и приходи на стойност 202 млн. лв., сподели още Хаджиянков. Финансовият резултат от настоящата година ще се използва, както за инвестиции, така и за разпределение между акционерите.
В края на настоящия месец дружеството свиква общо събрание на акционерите, на което ще се гласува увеличението на капитала от 432 хил. лв. на 30.67 млн. лв. За целта от компанията ще емитират нови 30.24 млн. нови акции, а старите акционери ще получат за всеки притежаван от тях лот по 70 нови акции.

Инвестиционната програма на Холдинг Пътища до края на юни – началото на юли е на стойност 15 млн. евро. Ако ипотечната криза няма голямо отражение в Европа и специално в България, дружеството ще продължи с инвестициите си до 42 млн. евро за настоящата година.

Общо 3 ще са новите асфалтови бази за тази година, с което техният брой ще нарасне до 10. В момента холдинговото дружество прави производствените площадки на избраната за изпълнител на Дунав мост 2 испанска фирма FCC (Fomento de Construcciones y Contratas).

След като участваха в учредяването на Мостстрой Изток (Мостстрой и Холдинг Пътища са собственици на по 10% от капитала)- дружество, създадено с цел участие в търгове за обществени поръчки в Полша, Украйна и Русия се планира и учредяване на Мостстрой Запад (Албания, Македония, Сърбия и Хърватия).

Успоредно с това се работи и по създаването на консорциум за метрото, сподели още Хаджиянков.

Снимка: Profit.bg