Оргахим е една от най-големите и най-добре оборудвани химически компании в Югоизточна Европа.

Тя има дългогодишна история в производството на специализирани химикали и покрития, разполага с модерни инсталации и значителни ресурси, използвани за разработването на нови продукти.

Вижте какво заяви в интервю за Profit.bg маркетинг мениджърът Георги Василев:

1. Оргахим е най-старата компания в бранша у нас. Какво ви прави успешни повече от 100 години?

Компанията е преминала през различни периоди в своята история и е трудно да дефинираме конкретни фактори, които постоянно да са влияели на позитивното й развитие. Това, което мога да обособя като основна движеща сила, са самите служители на компанията.

Тя винаги се е радвала на отдадени личности, които непрестанно са надграждали постигнатото, за да може Оргахим да е на това ниво 115 години след основаването си. От днешна гледна точка няма да е преувеличено, ако кажем, че стоим на раменете на великани и чувстваме задължение и ние да допринесем към прогреса на компанията.

Винаги си поставяме амбициозни цели, които се надявам да достигаме и занапред.

2. Компанията продължава да разгръща портфолиото си от професионални строителни решения. Можете ли да споменете някои от продуктите?

Това беше основен фокус за нас през изминалата година. Почти изцяло обновихме асортимента на бранда Deko Professional и вече можем да се похвалим със структуриран строителен бизнес в четири основни направления – топлоизолационни системи, хидроизолации, огнезащита и индустриални полимерни подови настилки.

Бих искал да акцентирам върху последните, тъй като ги лансирахме буквално преди дни. Предлагаме две епоксидни и една полиуретан-циментова системи, като се надяваме да разширим портфолиото с по-специфични продукти, в зависимост от агресивните фактори в средата на експлоатация.

Основното предназначение на този тип решения е, че предпазват бетона от разрушителните въздействия на тези фактори (механични, химични, термични), както и предразполагат за поддържането на по-високи хигиенни норми. В някои случаи се използват и като декоративни подове, като се акцентира върху различни цветове и ефекти.

3. Първият в България симулатор за цветове е дело на Оргахим. Разкажете ни малко повече за него.

Чрез приложението „Виртуално боядисване” може да видите как би изглеждал вашият дом, преди да пристъпите към покупка на боя. Апликацията е уникална за България и предоставя на потребителите възможността да тестват хиляди цветни комбинации върху реални снимки на техните домове.

Изключително лесна е за употреба. С регистрация и три стъпки ( качване на снимка, очертаване на област за боядисване и избор на цвят) визуализирате вашия проект. Лесно може и да го реализирате благодарение на 270-те тониращи центъра в страната, от които може да закупите бази „Хамелекон“ в избраните от вас нюанси.

4. Оргахим разработи и успешно продава боя със сребърни йони. Какво е специфичното при този продукт?

Леко със сребърни йони е боя с бактерицидно и фунгицидно действие, което предпазва от появата на мухъл и плесени по стените и таваните, третирани с нея. Необходимо е да се знае че този продукт не премахва вече съществуващ проблем.

Когато има такъв, повърхността трябва да се почисти добре с необходимите препарати и едва след това да се нанесе Леко със сребърни йони – боята предотвратява бъдеща поява. Този продукт има и официална оценка от Министерството на здравеопазването за приложимост в помещения, изискващи висока повърхностна хигиена.

5. Какви са тенденциите в цветовете за дома през тази година?

Интересен въпрос, над който и ние размишлявахме в последно време. Бих казал, че има два типа тенденции – глобални и локални. Ако погледнем първата категория, хората се доверяват на световни лидери като Pantone и в действителност, имахме доста запитвания за цвета Марсала в началото на годината.

В този случай тенденцията не е базирана на колективния избор и тя остава сравнително малка част от реално реализираните продажби на отделен пазар. Що се отнася до втората група, тя е свързана с това какво се търси най-много в действителност и в България през 2015 г. това бяха нюанси в жълтата и лилавата гама.

Интересно ще бъде да се опитаме да зададем посока на локалните тенденции през 2016 г., като се надявам да имаме такава информация до началото на следващия активен сезон.