Катастрофата в Япония удари световната автоиндустрия

1961
Катастрофата в Япония удари световната автоиндустрия

Много японски автомобилни концерни продължават да са затворени или да работят с ограничен капацитет след земетресението и цунамито от 11 март. От днес Toyota Motor започва производството само на хибридни автомобили. Останалите заводи ще останат затворени, макар производството на автомобилни части за задграничните предприятия на Toyota да заработиха още на 21 март.

С намален капацитет на работа започна и производството на автомобилни части за Nissan в пет от шестте завода на компанията, частично е възстановена дейността в заводи на Mazda, Mitsubishi, Suzuki. А заводите на Honda и Subaru остават затворени.

От доставките от Япония зависят и други автомобилни концерни. Към момента се разчита на запасите, сочат от консултантската копания IHS Consulting, но този ресурс ще се изчерпи до средата на април. Ако автомобилните производители не намерят алтернативи, световното производство може да се свие с около 100 000 автомобила за денонощие, от сегашните 280 000 - 300 000 бройки, прогнозират от IHS, цитирани от Ведомости.

Автомобилните концерни купуват от Япония електронни компоненти, пластмасови и каучукови изделия, резервни части за двигатели, каза главният аналитик на IHS Матео Фини. На пострадалия от стихийно бедствие завод на Hitachi Automotive Systems се падат около 60% от пазара на дебитомери. Двигатели с подобен детайл има в автомобилите на General Motors (GM), Ford, PSA Peugeot-Citroen, Renault-Nissan, Toyota и Volkswagen, сочи аналитикът.

Поради недостиг на датчика от GM се наложи да затворят временно завод в САЩ (с капацитет - около 50 000 автомобила на година) и да намали производството в Германия и Испания.

PSA Peugeot-Citroen намали от средата на март производството в европейските си заводи. В петък от Ford съобщиха за затваряне на завод в Белгия (с мощност - 225 000 автомобила на година) за пет дни, считано от 5 април. Компанията разглежда възможност за намаляване на производството и в други предприятия в Европа.

От стихията пострада и японският завод на химическия гигант Merck. Той е единственият в света, който произвежда компонент за автоемайл, наречен Xirallic, придаващ на автомобилите отблясък, известен като металик. От Chrysler и Ford вече са предупредили търговците, че не могат да доставят автомобили, в която боя се използва и Xirallic. Под ударите могат да попаднат още Volkswagen, BMW, Toyota и General Motors.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.820 0.00%
  • BGREIT 114.350 0.00%
  • BGTR30 547.120 0.00%
  • BGBX40 130.790 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1772 1.1773
  • GBP/USD 1.3185 1.3186
  • USD/JPY 113.5130 113.5250
  • USD/CHF 0.9849 0.9851
  • USD/CAD 1.2622 1.2624
  • AUD/USD 0.7815 0.7816
  • USD/BGN 1.6613 1.6616
Ask Bid
  • DOW JONES 23328.76 23332.76
  • S&P500 2574.72 2575.22
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5371.33 5373.33
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7517.59 7519.09
  • ПЕТРОЛ 51.97 52.03
  • ЗЛАТО 1279.90 1280.40
  • СРЕБРО 17.02 17.05

Видео