Назначена е държавна приемателна комисия за изготвяне на Акт 16 за строеж „Реконструкция и модернизация на терминал гара Драгоман" и пътна връзка към него. Комисията е сформирана със заповед на началника на „Дирекция за национален строителен контрол" (ДНСК) и ще приключи своята работа на 9 март, информираха от НКЖИ.

За осъществяване на адекватна и оптимална услуга по отношение на РО-ЛА превозите и осигуряване достъп до жп инфраструктурата, НКЖИ изгради терминал за комбинирани превози в района на бившия „ледопункт" в гара Драгоман. Повишение на приходите от инфраструктурни такси; повишение на дела на железопътния транспорт на транспортния пазар; намаляване на разходите за пътна инфраструктура чрез отклоняване на тежкотоварните автомобили от първокласен път Е 80, са сред очакваните ефекти от строителството на терминала.

Ще се регистрира и намаляване на вредните емисии в атмосферата, както на територията на община Драгоман, така и по протежението на цялото жп трасе Драгоман - София - Пловдив - Свиленград.

Откриването на терминала за РО-ЛА превози ще разкрие приблизително 20 нови работни места на територията на община Драгоман. Ще се осигурят постоянни приходи от наеми за сгради и паркоместа, за НКЖИ и общината. Отклоняването на товарните автомобили ще доведе и до намаляване на броя на пътно-транспортните произшествия по протежението на цялото автомобилно трасе от град Драгоман до град Свиленград.

Железопътното развитие на РО-ЛА терминала е с два коловоза с полезна дължина на всеки от тях по 300 метра. Като основа са използвани съществуващите коловози на бившия ледопункт. Достъп на подвижен железопътен състав е осигурен от гара Драгоман. Пътната част на РО-ЛА терминала включва пътен обход, който посредством два обръщателя осигурява маневреност на входящите камиони. За изчакващите камиони е изграден паркинг. Достъпът до терминала се осигурява чрез пътна връзка от съществуващия международен път за Калотина, посочват от НКЖИ.