Бизнесът на Джесика Алба за природосъобразни продукти за бебета и козметика може да бъде закупен от по-голяма компания за потребителски стоки, съобщи вчера електронното издание Recode, позовавайки се на неназовани източници.

Според материала евентуалната продажба на The Honest Company вече е била обсъждана, а възможните купувачи включват компании като Procter&Gamble и Uniliver. Източниците обаче предупреждават, че няма гаранция, че разговорите ще доведат до сключване на сделка.

Основаната през 2011 година компания бе оценена на около 1.7 милиарда долара, след като миналата година приключи успешно 100-милионен рунд за набиране на външен капитал. The Honest Company е генерирала 300 милиона долара приходи от продажби през 2015 г., твърди един от цитираните източници.

Компанията генерира по-голямата част от продажбите си през онлайн платформите Honest.com и HonestBeauty.com, което я превръща в привлекателна цел за традиционните компании в сферата на потребителските стоки, които търсят начини да отговорят на предизвикателството на платформи за електронна търговия като Amazon.com.

По-рано през годината гигантът Uniliver закупи Dollar Shave Club за 1 млрд. долара, привлечен именно от нестандартния бизнес модел на стартъпа, предлагащ на потребителите продуктите си срещу ниска месечна такса, започваща от 3 долара на месец, с включена доставка.

The Honest Company използва подобен подход, като предлага доставки на тематични пакети с продукти срещу месечна такса. Бизнес моделът на компанията обаче има и своите критици – някои потребители например изразяват недоволство от процедурата по прекратяване на абонамента, твърдейки че е ненужно сложна.