С цена за строителните дейности за рехабилитацията на железопътната линия Пловдив - Бургас от 316.97 млн. лева, консорциумът „Джи Си Еф - Ск 13 - Трейс рейлинфра" бе класиран на първо място, информираха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

„Спестени са 110 млн. лв. за рехабилитацията на железопътната линия Пловдив - Бургас", съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков. „Това е разликата между най-ниската оферта от първия търг и предложението на фирмата, която днес бе избрана за изпълнител".

Александър Цветков подчерта, че проектът Пловдив - Бургас е от изключително голямо значение и с огромни ползи за обществото, защото е „част от т.нар. железопътна „Тракия", която трябва да се движи паралелно с аутобана. След приключването на проекта ще се постигнат скорости от 130/160 км/ч при средни скорости в момента от около 80 км/ч, а времето за пътуване ще се намали с 1 час и 10 минути. Ползите от това ще са големи както за самите железници, така и за пътниците.

Търгът за Пловдив - Бургас бе прекратен в началото на тази година, защото всички оферти надвишаваха с около 30 % индикативната му стойност от 366.45 млн. лв. Това принуди възложителят Национална компания „Железопътна инфраструктура" да повтори процедурата в максимално кратки срокове.

Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт" от Кохезионния фонд на Европейския съюз.