На 5 октомври ще бъде открито и пуснато в експлоатация ново 23 километрово трасе от Автомагистрала Тракия, свързващо Чирпан със Стара Загора. Това е вторият подучастък, с който завършва проектът „Доизграждане на Автомагистрала Тракия” – Лот № 1, Оризово – Стара Загора, чиято обща дължина е 38.7 км.

Проектът на обща стойност 140 000 000 лв. е изпълнен от консорциум “RUNWAY-BG” с лидер „Пи Ес Ай” АД – Стара Загора, участието на „Мостстрой” АД – София, като основен изпълнител и с финансиране осигурено от Европейската Инвестиционна Банка (50%) и Държавния бюджет (50%). Възложител по него е Изпълнителна агенция „Пътища” и фонд Републиканска пътна инфраструктура, а инженер е MottMacDonald.

Отсечката “Чирпан – Ст.Загора” /км 186+700 до км 210+100/ беше изградена за една година.

„При изграждането на подучастък ІІ бяха постигнати рекорди, благодарение на които той бе завършен за изключително кратък срок. Средно на денонощие се полагаше над 4 700 т асфалт. Ежедневно се монтираше 4 км еластична ограда. Големият надлез над ЖП линията София – Бургас (2 х 150 м) беше изграден за по-малко от 180 дни, а последният надлез при км 209 +300 - за тридесет дни (от 20.08.07 до 20.09.2007г.)”, е казал инж. Лъчезар Илчевски, изпълнителен директор на „Пи Ес Ай” АД, лидер на консорциума “RUNWAY-BG” и водеща дъщерна фирма в „Трейс Груп Холд” АД.

„Автомагистрала Тракия е част от европейски коридор № 8 и затова и нейното изграждане е приоритетен инфраструктурен проект с национално и международно значение. Новото трасе на магистралата ще облекчи съществено придвижването по пътя София – Бургас и ще намали автомобилния трафик в населените места между Чирпан и Стара Загора”, допълни Илчевски.

Строителните работи по Лот № 1 започнаха през март 2003 година. На 1 юли 2006 г. бяха пуснати в експлоатация 16 км между Оризово и Свобода, което беше първата отсечка от магистрален път, построена след промените в България.

Пряко ангажирани в монтажно-строителните дейности на целия участък Оризово – Стара Загора от км 171+360 до км 210+100 бяха над 1000 души, 300 камиона и високоспециализирана пътностроителна техника. За бързото, ефективно и качествено строителство бяха монтирани две мобилни асфалтови бази с производителност над 200 т/час, а инертните материали бяха доставени от четири мобилни и три стационарни трошачни инсталации.