Българският производител на радиатори „КОРАДО-България“ АД в гр. Стражица, част от чешката КОРАДО Груп, стъпи на нови пазари. Продуктите на компанията вече се предлагат директно и с голям успех на френския пазар, добре известен с високите си изисквания.

В следващите няколко седмици започват и директните продажби на модерните и качествени отоплителни системи на „КОРАДО-България“ АД в Унгария. От дружеството отчитат постепенно и трайно повишаване на директните продажби и в други страни като Украйна, Румъния, Босна и Херцеговина. Българският пазар също откликва положително с развитие на продажбите.

Успешната пазарна експанзия на „КОРАДО-България“ АД върви ръка за ръка с традиционно стабилните в своя растеж резултати от икономическата дейност на дружеството. Красноречиви в това отношение са данните за изминалите 9 месеца на тази година. При техния анализ трябва да се има предвид, че се запазиха неблагоприятните условия в икономическата среда от гледна точка на цената на стоманата.

Антидъмпинговите мерки на Европейската комисия, обявени официално през август т.г., влязоха в сила със задна дата и цената на стоманата се повиши с около 40%.

За да избегне значително повишаване на цените на крайния продукт, КОРАДО Груп заложи на нарастване на продажбите и развитие на клиентската си база. И в двете направления дружеството постигна успех като разшири пазарното си присъствие и повиши производството и продажбите си.

За деветте месеца на тази година печалбата нарастна на годишна база с 60% - от 1.866 млн. лв. на 2.947 млн. лв. За същия период ръстът при продажбите е с 15% на годишна база – от 20.387 млн. лв. на 23.472 млн. лв.. Продадени бяха 340 хиляди броя радатори, което представлява увеличение от 16%.

Изминалият месец септември зае трето място от гледна точка на финансовите резултати в 20-годишната история на предприятието.

Отличните резултати на дружеството се дължат както на високия професионализъм на мениджмънта на компанията, така и на успешно реализираната инвестиционна програма в размер на 25 млн. лв.