Kraft Foods България обяви мащабна инвестиция от 40 млн. лв. във фабриката за шоколад на компанията в град Своге. Средствата са вложени в нови технологични линии и решения, които ще осигурят възможност за производството на голяма гама от шоколадови изделия.

„Целта на инвестицията бе да разширим производствените мощности на фабриката, за да се превърне в производствен център за целите Балкани, като заема ключово място в дългосрочните планове на дружеството", посочи по-рано днес Франко Дел Фаббро, изпълнителен директор на Kraft Foods България.

Инвестицията ще осигури нови 120 работни места в производството и още над 200 работни места, индиректно свързани с разширяването на дейността, съобщи Брадли Тайма, мениджър на фабриката. Компанията е един от големите работодатели в страната, който осигурява заетост на над 800 българи.

Новите технологични линии, три на брой, във фабриката на Kraft Foods в Своге ще бъдат официално открити на 2 октомври, 2009 г.

Решението за инвестицията е взето през ноември 2008 г., а през юли излизат и първите продукти от новата линия, поясни Франко Дел Фаббро.

Той припомни, че в края на миналата година бе закрита фабриката на Kraft в Брашов, Румъния, като производството е изнесено изцяло в България. „Това е един от малкото примери, когато мощности биват изнасяни от Румъния към България. Обикновено посоката е обратната. Надявам се, че ще дадем пример и на други компании", заяви Франко Дел Фаббро.

Причината за затварянето на румънската фабрика е централното й местоположение в града, което не позволява допълнително разширение, благоприятната локация на Своге, като център на Балканите, както и доверието към българския мениджмънт, стана ясно на срещата.

Тази инвестиция на компанията бе предшествана от вложение в размер на над 1.6 млн. лв. във фабриката на компанията за кафе в град Костинброд през 2008 г., припомнят от дружеството.

Средствата са инвестирани в създаването технология за охлаждане на кафе с цел да бъде запазен неговият аромат за по-дълго време. Фабриката в Костинброд също се превърна в център за дейността на компанията в региона що се отнася до производството на кафе.

„Още тогава от компанията потвърдиха стратегическия си интерес към България и дългосрочните си инвестиционни намерения, които ще подпомогнат утвърждаването на благоприятна бизнес среда в страната. И двете инвестиции във фабриките на Kraft Foods предполагат развитие на експортната й дейност и като резултат от това ще доведат до нарастване на приноса на дружеството към националния бюджет и данъци", посочиха мениджърите на дружеството.

Продукцията от фабриките се пласира на пазарите в бившите Юго републики, Турция, Унгария, Украйна, коментира Франко Дел Фаббро.

Kraft е един от световните лидери в областта на хранително-вкусовата промишленост, с годишен приход надвишаващ 37 млрд. долара, с повече от 100 хил. служители и над 180 производствени фабрики в световен мащаб. В България компанията предлага марките кафе „Jacobs" и „Нова Бразилия", шоколадовите продукти „Milka" и „Своге", „Suchard" и вафлите „Морени".

Сн.: Франко Дел Фаббро, изпълнителен директор на Kraft Foods България