Комисията за защита на конкуренцията, с определение, предяви твърдение за извършено нарушение на чл. 15, ал. 1 от ЗЗК на „Метро Кеш енд Кери България" ЕООД, „Билла България" ЕООД, „Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД, „ХИТ Хипермаркет" ЕООД, „Максима България" ЕООД и „Пикадили" АД.

Нарушението се състои в прилагане на общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяването на промоции.

В хода на производството КЗК установи, че търговските вериги непряко са обменяли чувствителна информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и относно маркетинговите стратегии на конкурентите. Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи. Използвали са и механизми за координация на маркетинговата си политика при осъществяването на промоции, чрез ограничаване свободата на доставчиците.

Определението не подлежи на обжалване.

В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание по реда на чл.76 от ЗЗК.

Съгласно ЗЗК, ответните страни, поотделно или съвместно имат право да предложат поемането на задължения, с които да се преустанови поведението, във връзка с което е образувано производството.

След обсъждане на възраженията, предложенията и писмените доказателства, КЗК ще се произнесе по съществото на спора.