Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 2, във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на Интерснак България ЕООД и Публисис АД и наложи имуществени санкции на дружествата в размер съответно от 246 180 лв. и 172 225 лв., съобщават от надзорния орган.

Заблуждаваща е всяка реклама, която по какъвто и да е начин, включително по начина на нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига и поради това може да повлияе на тяхното икономическо поведение или да нанесе вреди на конкурент.

Производството на КЗК е образувано във връзка с масираната рекламна кампания на ядките Чипи. Мотото на рекламата „От нашето по-хубаво няма" е представено на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини.

Разследването е установило, че с изключение на слънчогледовите семки, производството на останалите ядки Чипи - фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък се осъществява от Флипер Комимпекс С.р.л., Румъния, въз основа на разработени от Интерснак България спецификации, като суровината се доставя от различни страни-производители - Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.

Комисията счита, че цялостната рекламна стратегия е имала за цел да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България, поради което има заблуждаващ характер.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание периода на нарушението, икономическото състояние на дружествата и оказаното съдействие от тяхна страна.