Комисията за защита на потребтиелите (КЗП) забрани нелоялни практики на „Космо България Мобайл" ЕАД, изразяващи се в изпращане на подканващи за участие във викторина sms-и с недостатъчно коректна и непълна информация, което би могло да накърни интересите на потребителите. Заповедите за преустановяване на тяхнтоо прилагане вече са връчени на търговеца и в тях е предвидено предварителното им изпълнение с цел защита икономическите интереси на потребителите.

КЗП счита, че някои от изпращаните от мобилния оператор до абонатите кратки текстови съобщения са формулирани така че да съдават впечатление, че обявеният награден фонд ще бъде раздаден само сред абонати на имено този телеком.

Некоректна е и информацията в текстово съобщение („Izbran si da uchastvash v tegleneto za dneshnata nagrada I za 250.000lv sled nyakolko dni. Izprati SMS na 500 SEGA, ako iskash da uchastvash! 1,20lv s DDS/SMS."), което би могло да създаде впечатление у потребителя, че вече е определен от оператора като „избран" да участва в тегленето на награда с голяма стойност. Освен това не е достатъчно ясно указано с колко sms-а потребителят може да участва при разпределянето на наградите.

КЗП счита, че е налице и агресивна нелоялна търговска практика, която се изразява в отправянето на настойчиви и непоискани търговски съобщения от страна на оператора.

Според общите условия на „Космо България Мобайл" ЕАД се допуска операторът, да уведомява потребителите си за предоставяни от него нови услуги и промоции по няколко начина, сред които и с кратко съобщение (SMS) при условие, че го прави за директния маркетинг (за което имат съгласието на потребителите с подписване на индивидуалните договори), но SMS-те за конкретна игра („Големият кеш 2"), изпращани до потребителите, според КЗП, не попадат в тази котегория, а са за популяризирането на търговската марка на Организатора - Уестбул Инвестмънт Лимитед, което става ясно от Общите условия на „Големият Кеш 2".