Lavazza придоби Onda

1086
Lavazza придоби Onda

Lavazza придоби 100% от "Onda Coffee Break" от от Global Finance Fund и други акционери с по-малко дялово участие. "Onda Coffee Break" е най-голямата кофи шоп верига в България. Покупката позволява на италианската компания да разшири бизнеса си с кафенета за в бъдеще, като в момента в портфолиото й има над 350 обекта в Европа, САЩ и Азия.

Сделката за "Onda Coffee Break" е в съответствие със стратегиите за международно развитие на Lavazza и представлява важна инвестиция. Крайната цел, към която компанията се стреми, е засилване присъствието й на българския пазар, който отбелязва значителен ръст в консумацията на еспресо през последните години.

"Заведенията, в които се предлага кафе, са особено ефективен и подходящ начин да се увеличи познаваемостта на марката, да се опознаят света на Lavazza и нейните продукти. Тяхната роля е и да спомагат за създаването на нови навици при консумирането и удоволствието от италианското еспресо." - обяснява Марко Лаваца, Мениджър развитие и придобиване на Lavazza Group. "Възнамеряваме да увеличим присъствието на нашата Група в страните, в които сегментът на еспресо значително нараства, каквито са България и Източна Европа като цяло."

В България марката Lavazza има висока познаваемост - 69% (източник: IPSOS) и потребителите я идентифицират с еспресо. Lavazza е лидер в сегмента Ho.Re.Ca. с над 11 000 кафенета, хотели и ресторанти. Маркетинговият дял в OCS (Office Coffee Service) сегмента също е значителен, благодарение на системите с капсули Espresso Point и BLUE. Компанията регистрира 7.9% пазарен дял (в стойност; източник: Nielsen) в търговската мрежа, а през 2009-та постига чудесни резултати, след като успешно пуска на пазара новата система с капсули за домашна употреба Lavazza A Modo Mio.

Сделката за "Onda" предоставя на Lavazza 11 търговски обекта. Основният фокус на предлагане в "Onda" е кафето, но също така включва и италиански сандвичи, свежи продукти и подбрани сладкиши.

Финансовият ангажимент, който включва придобиването на "Onda" и цялостното увеличение на планираните инвестиции за следващите три години, възлиза на около 6 млн. евро. Lavazza постепенно ще увеличи визуалното присъствие на своята марка в "Onda", като целта е кофи шоп веригата да се превърне в еталон за предлагане на истинско италианско еспресо не само в България, но и в цяла Източна Европа.

Стратегията на Групата включва идеята заведенията да бъдат своеобразни вкусови лаборатории, където клиентите могат да се запознаят с широката продуктова линия от еспресо напитки на Lavazza, както и да се наслaдят на автентичното преживяване на италианската традиция. "Клиентът се превръща в най-добрия говорител", обобщава Марко Вале, Бизнес Директор на Кофи шоп дивизията в Lavazza Group. "Заведенията тип кофи шоп, всъщност, са местата, където марката се доближава до потребителя. Тук тя или печели клиента или го губи. В този смисъл, кафенетата са тези, които реално позиционират марката и са в ролята на посланици на Lavazza по целия свят."

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg