LG Electronics (LG) представи днес неодитираните финансови резултати, базирани на Международните стандарти за финансова отчетност (IFRS) за второто тримесечие, изчислени към 30 юни 2010 година. Въпреки продължаващите условия на рецесия приходите на повечето бизнес направления на компанията се увеличават спрямо второто тримесечие на 2009 година. Добрите резултати при черната и домакинската техника компенсират спада в печалбите при мобилните комуникации.

Продажби и печалба

LG отчита продажби на обща стойност 14.4 трилиона корейски вонове (12,4 млрд. щ.д.) и оперативна печалба 126 млрд. вонове (108 млн. щ.д.) през второто тримесечие на 2010 година. В корейски вонове консолидираните продажби са намалели с 0.7% (в щ.д. се отчита покачване от 10%.), а нетната печалба съответно спада с 33% в корейски вонове (26% в щ.д) спрямо същия период на миналата година.

Заради засиленото търсене на плоскоекранни телевизори LG Home Entertainment Company отчита ръст на приходите от 4% спрямо предходното тримесечие и 19% ръст спрямо същия период на миналата година, като продажбите достигат обща стойност от 5.4 трилиона корейски вонове (4,6 млрд. щ.д.), а оперативната печалба е 28 млрд. корейски вонове (24 млн. щ.д.).

Продадени са с 47% повече плоскоекранни телевизори в сравнение със същия период на миналата година, като общият им брой достига 6.3 млн. уреда.

LG Mobile Communications Company реализира 30.6 млн. продукта през изминалото тримесечие, с което бележи ръст от 13% спрямо предходното тримесечие и 2% спрямо същия период на миналата година благодарение на устойчивия ръст на развиващите се пазари и представянето на нови модели смартфони като Ally и Optimus Q. Продажбите регистрират ръст от 5,8% спрямо предходното тримесечие, но спад от 29.5% спрямо същия период на миналата година. Същевременно оперативната печалба при мобилните телефони е намаляла спрямо същия период на 2009 година заради инвестиции в развойна дейност и разширяване на каналите за достъп и засилване на влиянието на развиващите се пазари.

При LG Home Appliance Company има ръст на продажбите от 16.5% или обща стойност 2.7 трилиона в корейски вонове (29% ръст или обща стойност 2.3 млрд. в щ.д.) спрямо същия период на предходната година. В същото време оперативната печалба достига 185 млрд. корейски вонове (159 млн. щ.д.). Засилените продажби в Северна Америка, Азия, Средния Изток и Африка, както и увеличеното търсене на развиващите се пазари доведоха до ръст на продажбите с 30% на външните пазари на компанията в сравнение със същия период на 2009 година.

LG Air Conditioning Company регистрира ръст на продажбите от 0,3% достигайки до обща стойност 1.6 трилиона корейски вонове (11% ръст и обща стойност 1.4 млрд. в щ.д.) спрямо същия период на миналата година. Същевременно компанията отчита оперативна печалба от 59 млрд. корейски вонове (51 млн. щ.д.).

LG Business Solutions Company отчита продажби за 1.2 трилиона корейски вона (1.0 млрд. щ.д.), което представлява ръст от 14.7% на годишна база в резултат от нарастващото търсене в световен мащаб на монитори с ТВ функции и на LED монитори.

Нетната печалба за второто тримесечие на 2010 г. нараства с 27% спрямо предходното тримесечие до 856 млрд. корейски вона (739 млн. щатски долара) в резултат на печалба от 815 млрд. корейски вона от преустановени дейности, тъй като LG Innotek бяха изключени от консолидираните данни на LG поради намаления дял на LG Electronics под 50% през април като резултат от емитирането на акции от страна на LG Innotek заради превръщането на конвертируеми облигации и гарантирани облигации.

Компанията очаква умерен ръст през третото тримесечие на 2010 г. на фона на продължаващото възстановяване на световната икономика.