Ломско пиво АД ще е единствената пивоварна на БФБ

1912
Ломско пиво АД ще е единствената пивоварна на БФБ

След издаване на потвърждение на проспекта за вторично публично предлагане, мажоритарният акционер в Ломско пиво АД, Агро Инвест инженеринг АД, е взел решение да продаде 20% от капитала на дружеството.

Ломско пиво ще е единственият бирен производител, който ще се търгува на БФБ, поне към момента. По тази причина екипът на Профит.бг ви представя кратък профил на компанията, като се надяваме да ви бъдем полезни при вземането на инвеститорско решение.

Продажбата на 900 000 акции на БФБ-София АД ще бъде извършено посредством смесен закрит аукцион. Агро Инвест инженеринг АД притежава 98,06 %, или 4 412 677 броя акции от капитала на Ломско пиво.

При наличието на силен интерес от страна на инвестиционната общност и подаване на поръчки, чийто общ обем надхвърля предлаганите 900,000 акции Агро Инвест Инженеринг може да реши да продаде чрез регулирания пазар още до 20% от капитала на дружеството, с което да се постигне 40% „free float” на позицията.

Към настоящия момент няма минимална продажна цена, определена за продажба на акциите на Ломско пиво АД. Справедливата стойност за една акция, определена въз основа на изготвена оценка на справедливата пазарна стойност на собствения капитал на Ломско пиво АД, е 2.23 лева. Оценката е изготвена от екипи на ИП „БенчМарк Финанс” АД и „Българска Пощенска Банка” АД, като са използвани три метода.

Дисконтираните парични потоци определят справедлива пазарна стойност на една акция на 2.32 лв., корелационният метод за връзката между възвръщаемостта на собствения капитал и съотношението Пазарна/Счетоводна стойност - 1.73 лв., а методът на сумиране на пазарни показатели (SOP Valuation) - 2.43 лв.

Средното претегляне на отделните цени, с придаване на най-голяма тежест на метода на дисконтиране на паричните потоци (50%) и на метода на сумиране на пазарните показатели (30%), определя справедлива пазарна стойност на една акция в размер на 2.23 лв.

На база тази стойност в долната таблица са изчислени основните пазарни показатели, като са използвани финансовите резултати на компанията за календарната 2006 г. Цената от 2.23 лв. определя пазарна капитализация от малко над 10 млн. лв., като коефициентите Р/S, Р/В и Р/Е са съответно 1.53, 1.64 и малко над 20.

Показатели
Справедлива цена2,23
Пазарна капитализация (млн. лв.)10,04
Цена/продажби (P/S)1,53
Цена/счетоводна стойност (P/B)1,64
Цена/печалба (P/E)20,03
Маржин на печалбата7,65%
ROE8,20%
ROA4,92%

За финансовата 2006 г. Ломско пиво отчита печалба от 501 хил. лв. при продажби от 6.55 млн. лв. Тези данни формират маржин (печалба/приходи) на печалбата от 7.65% и възвращаемост на собствения капитал (ROE) от 8.2%. Активите към 31 декември 2006 г. са 10.2 млн. лв., което отговаря на ROA от 4.92% (възвращаемостта на активите).


200320042005200631.03.2007 г.
Активи (млн. лв.)4,995,018,4410,199,76
Основен капитал (хил. лв.)23923918038804500
Собствен капитал (млн. лв.)3,723,694,076,116,23
Общо приходи от дейността (млн. лв.)4,384,015,876,55917
Нетна печалба (хил. лв.)1078514450194
Печалба на акция (лв.)0,450,360,80,130,02

Основната марка, която дружеството произвежда от създаването си до днес е „Алмус”. Основна характеристика на марката е, че тя е наложена на пазара като регионално пиво и е добре позната в „северозападния” регион (Лом, Видин, Монтана, Враца, Козлодуй и Мизия) на страната. В този регион се реализират 91.5% от общата продукцията на „Ломско пиво” АД към 2005 г. като е налице ръст спрямо предходната година от около 5%.

Покупателната способност на населението в „северозападния” регион е сравнително ниска, което обуславя по-голямо търсене на бира от ниския ценови клас. В този пазарен сегмент освен „Алмус” попадат марките: „Леденика”, „Балкан”, „Ариана”, „Славена”, „Пиринско”.

С цел диверсифициране на продуктовата гама, мениджмънтът на компанията успява в началото на 2006 г. да осъществи закупуването на търговските марки „Шопско” и „Софийско” от „Пивоварна София” АД.

Идеята е тези марки да заемат мястото на „Алмус” в ниския ценови сегмент и същевременно с това марката „Шопско пиво” да позволи на пивоварната да придобие по-голям пазарен дял в софийска област, без значителни инвестиции в утвърждаване на продукта, изграждане на канали за реализация и др.

В началото на 2006 г. пивоварната сключва договор за производство на търговската марка „Ambrosius”. Марката е собственост на веригата супермаркети „Кауфланд” в Чехия. Съгласно постигнатата договореност, търговската марка е регистрирана като собственост на „Кауфланд България” и цялостната й дистрибуция ще бъде реализирана чрез веригата супермаркети, която предстои да бъде изградена в страната.

Пивоварният сектор в страната се характеризира със силна конкуренция. Положителна тенденция по отношение развитието на сектора е ръстът в потреблението на пиво, което се отразява благоприятно на всички участници на пазара. Концентрацията в сектора е висока, поради наличието на големи мултинационални компании, които държат много висок пазарен дял („Каменица” АД, „Загорка” АД и „Карлсберг България” АД с пазарен дял над 80%).

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 671.110 0.12%
  • BGREIT 114.980 -0.13%
  • BGTR30 546.510 -0.03%
  • BGBX40 131.350 0.03%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1749 1.1750
  • GBP/USD 1.3178 1.3179
  • USD/JPY 112.2800 112.2920
  • USD/CHF 0.9802 0.9804
  • USD/CAD 1.2553 1.2554
  • AUD/USD 0.7840 0.7841
  • USD/BGN 1.6646 1.6649
Ask Bid
  • DOW JONES 22980.50 22984.50
  • S&P500 2556.22 2556.72
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5369.31 5371.31
  • DAX 13018.27 13020.27
  • FTSE 100 7530.63 7532.13
  • ПЕТРОЛ 51.74 51.79
  • ЗЛАТО 1284.93 1285.43
  • СРЕБРО 17.01 17.04

Видео