Ломско пиво АД приключи успешно проект по прилагане на енергоефективни мероприятия в завода. Проектът е реализиран от „Енемона” АД, като стойността му е около 500 хил. лв.

Резултатите от мониторинга на приложените енергоспестяващи мерки показват, че въпреки планираното увеличаване на производството, „Ломско пиво” АД реализира икономии в размер на 16% от общите разходи на дружеството.

Вследствие на приложените мерки по енергийна ефективност, пивоварната реализира значителни икономии от мазут и електроенергия, а инвестицията ще се изплати само от постигнатите икономии за 3 години.

Освен безспорните икономически предимства, приложените енергоспестяващи мерки носят и значителни екологични ползи. Реализираните икономии от мазут и електроенергия от своя страна водят до съществено намаляване на отделяните при производствения процес емисии парникови газове СО2.

Пивоварната произвежда продуктите си по класическа технология под контрола на Баварския пивоварен институт Weihenstefan – Мюнхен, Германия. „Ломско пиво” АД произвежда асортимент от 11 продукта от марките Almus, Шопско пиво и София.

Продажбите на дружеството за 2005 г. възлизат на 75 010 хектолитра бира, за 2006 г. възлизат на 78 700 хектолитра, а за първото шестмесечие на 2007 г. са в размер на 50 700 хектолитра. Продуктите на пивоварната неколкократно са отличавани с медали на Международното изложение “MONDE SELECTION” – Брюксел, Белгия.

През месец май 2006 г. на „Ломско пиво” АД беше връчен Сертификат и обосновка за кредитен рейтинг ВВ+ (тренд стабилен) от Българска агенция за кредитен рейтинг.