Днес MasterCard Europe обяви резултатите за четвъртото тримесечие на 2010 година за региона на Европа. MaestroTM засили своята позиция като водеща дебитна карта в Европа през 2010 година с 300 милиона издадени карти в региона - повече от всеки друг бранд дебитни карти в Европа.

През четвъртото тримесечие на 2010 г. за региона на Европа MasterCard отчита брутен обем в долари в размер на 225 милиарда долара, което е увеличение от 14.0% в сравнение с четвъртото тримесечие на 2009 г. Обемът на покупките е 168 милиарда долара, като нараства с 13.0% през тримесечието. В периода между 1 октомври и 31 декември картодържателите в Европа са направили повече от 2.1 милиарда транзакции със своите карти с бранда на MasterCard, което е увеличение от 13.7%.

Към 31 декември 2010 година 212 милиона карти с бранда на MasterCard (с изключение на Maestro и Cirrus) са били издадени от клиенти на MasterCard в Европа, което е увеличение с 6,9% спрямо същия период на 2009 година. Европейските картодържатели можеха да използват своите карти с бранда на MasterCard на 9.1 милиона локации в региона и в повече от 31.7 милиона обекта в цял свят.

В допълнение, брандът Maestro се появи на 300 милиона карти. Потребителите сега могат да плащат на POS терминали със своите карти Maestro в над 7.1 милиона търговски обекта в Европа и в 13.1 милиона търговски локации по света.

Хавиер Перез, президент на MasterCard Europe, коментира: „Електронните разплащания продължават да стават все по-предпочитани от потребителите в Европа. През 2010 г. MasterCard засили още повече своите позиции в дебитния сегмент начело с Maestro - единственият в Европа глобален SEPA дебитен бранд. Maestro продължи да бъде привлекателно предложение за национална дебитна карта, като нарастващата й популярност се дължи на потребителите, които предпочетоха по-големия избор със сигурността, добавената стойност и приемането на картите както офлайн, така и за онлайн покупки. Последните постижения включват Белгия с над 500 онлайн търговци и близо 100% от Maestro картите на пазара да са с възможности за електронна търговия. Нито един друг дебитен бранд не предлага подобна експанзия в тази област - - следващата SEPA граница за Европа."

Други ключови бизнес постижения за последните три месеца на 2010 включват:

През декември руската банка Standard Bank стана първата банка в Европа, която предложи на руските потребители MasterCard® MoneySendTM - платформата на MasterCard за плащания от човек-до-човек.

Безконтактната технология MasterCard® PayPassTM продължи да разширява обхвата си в региона с присъединяването на деветия Европейски пазар - България, давайки възможност на потребителите да използват Tap&GoTM за своите покупки, докато в Италия 300,000 карти са активирани за PayPass. Нито едно друго предложение за безконтактни плащания не е на разположение в толкова много държави в Европа като PayPass.

През декември Alitalia стана десетата авиокомпания в Европа, която представи World MasterCard ко-брандирана кредитна карта, като превърна MasterCard в предпочитаната компания за много европейските национални авиолинии след успехите преди това с Lufthansa, Czech Air, Swiss Air и други.

MasterCard приключи годината, като подписа шестгодишно стратегическо корпоративно сътрудничество с Walt Disney EMEA & Русия и Euro Disney - една от най-значимите неспортни сделки за спонсорство на MasterCard в Европа.