Утре (7 декември 2007 г.), приключва първичното публично предлагане на „Билборд” АД. Лидерът в дигиталния печат у нас предвижда да увеличи капитала си от 6 на 7.5 млн. лв., като предложи 1.5 млн. нови акции с номинална стойност 1 лев. Емисионната (продажната) цена на новите акции ще бъде определена по метода “букбилдинг”, като очакваният ценови диапазон е 5.50 лв. – 7.50 лв.

„Билборд” АД ще използва набраните в рамките на първичното публично предлагане средства, за да финансира своята инвестиционна програма. Основна цел на компанията, в отговор на нарасналите потребности на бурно развиващия се рекламен пазар у нас, е да увеличи производствения капацитет на своите дъщерните дружества и по този начин да осигури чувствителен ръст в продажбите на групата.

Част от инвестициите на групата „Билборд” АД вече се реализират, като закупуването на няколко нови високотехнологични машини увеличава с над 60% производствения капацитет на компанията в широкоформатния дигитален печат и удвоява този на дъщерното дружество „Дедракс” в офсетовия печат.

През изминалата седмица в печатна база на „Дедракс”, офсетовия бизнес на „Билборд” АД, бяха пуснати в действие нови машини за довършително производство, конкретно влагащо-шиеща машина Muller Martini, единствена по рода си в България, както и гилотина Wohlenberg и сгъвачна машина MBO. С това на практика е удвоен капацитетът в довършителните операции на компанията, който досега беше недостатъчен, за да обслужва нарасналата продукция от удвоените печатни мощности.

По данни на Людмил Терзийски, управляващ директор на „Дедракс”, последните придобивки са част от цялостната инвестиционна програма на дружеството, с което е постигнато реално пълно удвояване на производствения офсетов капацитет. Продажбите само за месец ноември от направление офсетов печат надхвърлиха 1.4 млн. лв., при 0.8 млн. лв. за същия месец на предходната година.

Допълнително, изпълнителният директор на „Билборд” АД Стефан Генчев съобщи, че вече е договорена за третата седмица на декември доставката на две нови печатни машини за широкоформатния дигитален печат, другото основно направление в бизнеса на групата на „Билборд” АД. Очаква се те да бъдат пуснати в действие до 20 януари.

Капацитетите на тези машини при максимална скорост на печат са съответно 207 кв. м./ч. и 150 кв. м./ч. С това „Билборд” ще удвои капацитета си в печата на билбордове и на различни видове калкани, които представляват понастоящем около 50% от общата продукция на широкоформатното производство, и ще освободи капацитет за изпълнение на нестандартни поръчки на по-специализираното оборудване. Калин Генчев, председател на съвета на директорите на компанията, също така съобщи, че е поръчано и се очаква да пристигне до 15 януари и ново оборудване за печат върху плоскости, заедно с което общият капацитет на широкоформатното производство се очаква да се увеличи с около 60-70%. През месец януари 2008 г. се очаква доставката на специална машина за изрязване, която ще доведе до автоматизация на голяма част от ръчния труд в широкоформатното производство.