„Ломско пиво” АД инвестира над 3.3 млн. лв. за модернизиране на пивоварната. Направените инвестиции обхващат две основни направления дейности – закупуване на нови и модернизация на съществуващите машини и оборудване, както и енергоспестяващи мероприятия на сградния фонд и съоръженията.

Пивоварната направи инвестиции за над 2.8 млн. лв. за закупуване на нови машини и оборудване и модернизацията на съществуващите съоръжения. Чрез направената инвестиция „Ломско пиво” АД значително повиши производствения си капацитет и качеството на своята продукция.

Благодарение на направените инвестиции за първи път от създаването на фабриката се монтира поточен пастьоризатор, който отговаря на капацитета на поточната линия. Той осигурява работата на отделна линия с производителност 5 000 бутилки на час. Освен него бяха закупени и въведени в експлоатация : тунелен пастьоризатор с капацитет 24 000 бутилки на час, който повишава капацитета с 80 %, етикетираща машина, автоматично затваряща капачки и автоматична фолираща машина.

„Ломско пиво” АД инвестира над 500 хил. лв. в прилагането на енергоспестяващи мероприятия. Благодарение на мерките е постигнат значителен ефект, в резултат на което през 2007 г. пивоварната реализира 16 % икономии от енергийните разходи на дружеството.

В резултат от извършените инвестиции в пивоварната се подобриха и условията на труд за работещите, увеличи се надеждността на оборудването, внедрена беше автоматизация.

„Ломско пиво” АД е наследник на основаната от чешките братя Милотин и Хозман в далечната 1894 г. пивоварна в крайдунавския град Лом. Към настоящия момент пивоварният завод е смесено акционерно дружество, учредено през 1997 г. с търговска марка „Алмус – 1894”.

„Ломско пиво” АД произвежда асортимент от 9 продукта от марките Almus, Шопско пиво и София. Продажбите на дружеството за 2005 г. възлизат на 75 010 хектолитра бира, a за 2006 г. са 78 700 хектолитра, а до края на първото шестмесечие на 2007 г. се очаква да са в размер на 50 700 хектолитра.